Mercedes-AMG G 63 v retro hávu vypadá jako auto pro babičky. V Pařížské nezapadnete
Společnost Carlex umí z vašeho G 63 vytvořit pořádné retro s koly připomínajícími krásný roadster SL z 60. let. Díky osmiválci se přitom po stránce dynamiky vyrovnáte i supersportům.
Polská společnost Carlex Design, která sídlí jen zhruba hodinu cesty autem od Ostravy, představila další ze svých (většinou) kontroverzních počinů. Tentokrát se zaměřila na terénní legendu, která ovšem nejvíce času tráví ve městech.
Mercedes-Benz G se totiž stal oblíbeným autem bohatých, kteří tenhle offroad berou jako potvrzení svého společenského postavení. V Česku bylo od začátku tohoto roku do srpna zaregistrováno 175 nových exemplářů třídy G, což je jen o několik kusů méně než v případě výrazně levnějších tříd A (178 aut) a C (185 vozů). V rámci prodejů dominuje vrcholné provedení AMG G 63, které si i po faceliftu na rozdíl od běžného G 500 zachovalo osmiválec o objemu 4,0 litru. Ten ve své vrcholné formě dává obdivuhodných 430 kilowattů, přičemž dalších patnáct přidává mild-hybridní výpomoc. V Česku aktuálně startuje na 5.052.960 Kč.

V Carlexu se místo co nejvíc agresivního designu (jako třeba v případě Mansory) zaměřili na uhlazení exteriéru, který připomíná auta z minulosti, kterými jezdili naši prarodičové. Přesto se „géčko“ dočkalo odpružení zvýšeného téměř o 10 centimetrů a karoserie rozšířené o necelých osm centimetrů. Auto si můžete nechat nalakovat do dvoutónového laku.
Mimochodem všimli jste si krásně lesklých chromovaných nárazníků? Tak se nenechte zmást, ve skutečnosti jsou z uhlíkových vláken. Za pozornost stojí i nová kola o průměru 20 palců. Jejich design připomíná ráfky, které obouval například roadster Mercedes-Benz SL W113 z let 1963 až 1971, kterému se díky charakteristickému tvaru hardtopu přezdívá pagoda. Nechybějí dokonce ani pneumatiky s bílou linkou po obvodu.
Na zmíněný čtyřlitrový osmiválec se nesahalo. Výkon 430 kilowattů a točivý moment 850 Nm zůstávají. Díky těmto parametrům sériový Mercedes-AMG G 63 na stovku vystřelí už za 4,4 sekundy a rozjede se maximálně na 220 km/h.