Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
27 Fotogalerie

Mercedes-AMG C 63 S: Sedan s geny závoďáku

Výkladní skříň střední třídy. Tak bychom mohli stručně popsat novinku Mercedes-Benzu, potažmo divize AMG. Zejména její motor je totiž nevídaný klenot techniky.

Hvězdou první velikosti je na stánku Mercedesu sporťák AMG-GT, bylo by ale nespravedlivé opomíjet další novinku - Mercedes-AMG C 63 S. Nepochybně se totiž dočká mnohem většího rozšíření.

Co mají obě auta společné, je motor. Někdy se říká, že právě tato část je srdcem vozu. Pokud ano, tak v tomto případě je to více než na místě. Nad úrovní techniky zcela nového dvakrát přeplňovaného osmiválce M178 odborník žasne a laik se diví. Je to klišé, leč trefné...

Který jiný vůz střední třídy se může pochlubit mazáním se suchou klikovou skříní? Tato technika je běžná u závodních motorů, v civilu ji však vídáme zřídka. K čemu je to dobré? Předně lze použitým řešením uložit motor co nejníže, aniž by řidič riskoval proražení spodního víka motoru na retardérech. To je totiž nezvykle ploché, neboť je vlastně pouze tím víkem. Olejová nádrž je umístěna vedle motoru, vybavena vlastním elektrickým podávacím čerpadlem. Snad bude pracovat po celou dobu životnosti vozu spolehlivě. V opačném případě se z klenotu stane hromada hliníkového šrotu.

Druhou výhodou je fakt, že ani při extrémně rychlém průjezdu zatáčkou a tedy velkých odstředivých silách nedochází k odlití oleje ke stranám vany. Nehrozí tak nasátí vzduchu čerpadlem, jehož sací část není v tu chvíli v oleji ponořena. Při pohledu na to všechno jsme si vzpomněli na mechaniky značkové sítě Mercedes-Benz. Klišé o nepropadnutí smítka v motorovém prostoru je v případě tohoto vozu naprosto pravdivé…

Na rozdíl od již představeného Mercedes-Benzu E 63 AMG se nové nejrychlejší céčko spoléhá pouze na pohon zadní nápravy. Převodovka, v tomto případě sedmistupňová dvouspojková AMG Speedshift DCT, je situována hned za motorem. Na transaxle kupé AMG-GT tady zapomeňte, je to pořád třída C…

Na první pohled zaujme muskulární vzhled. Ten jasně říká, že tohle asi nebude obyčejné céčko. Uvnitř vítají úžasně tvarovaná sportovní sedadla s integrálními opěrkami hlavy. Sedí se příjemně nízko a nechybí ani elektrické ovládání. Tlačítka na dveřích jsou převzata z běžných modelů. Nechybí ani spínač pro nastavování opěrky hlavy, jež je ale v tomto případě pouze atrapou.

Střední panel palubní desky je obložen karbonem, nebo jenom imitací? To se bohužel nedá poznat. Volič převodovky se nachází na sloupku řízení. Alespoň v tomto případě by se mi více líbil na obvyklém místě, jakkoliv by byl také elektroimpulzní.

Ještě pohled do druhé řady. Sedáky nám připadají nějaké krátké, ale to je pouze čistě soukromý dojem. Možná vyvolaný přesednutím z těch úžasných předních sedadel...