Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
McLaren GT By MSO
McLaren GT By MSO
McLaren GT By MSO
McLaren GT By MSO
12 Fotogalerie

McLaren s kufrem jako v Octavii má novou speciální edici. Odkazuje na slavnou minulost

Lukáš Volšický

Jeden z nejpraktičtějších supersportů všech dob se představuje v nové speciální edici. Exkluzivnější McLareny GT odkazují na slavnou minulost automobilky a odhalují se v unikátních barevných specifikacích. Všechny si přitom zachovávají obrovský kufr.

Víte, že McLaren pořád vyrábí supersport se zavazadlovým prostorem větším, než jaký má druhá Škoda Octavia? Už v roce 2019 nás Britové překvapili novým McLarenem GT se dvěma kufry o celkovém objemu 570 litrů, o deset litrů větším než u Octavie. Současně jej vybavili přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o 456 kW (620 koních) a vyvinuli tak jeden z nejpraktičtějších supersportů všech dob.

A teď jej odhalují v novou speciální edici pojmenovanou „Special Edition“. Vzácnější McLaren GT se představuje ve čtyřech nových malosériových specifikacích od individualizační divize McLaren Special Operations. Budou se prodávat výhradně ve Spojeném království a všechny se vyznačují jedinečnou barvou i interiérem. Každá varianta bude vyrobena pouze ve dvou kusech, celkem tak vznikne jen osm unikátních McLarenů.

Čtveřice speciálních verzí McLarenu GT odkazuje na slavnou minulost značky. V jakých barvách tedy vznikne? Modrá Cerulean Blue debutovala na hypersportu P1, zelená XP Green je charakteristická pro prototyp supersportu F1, stříbrná Sarigan Quartz se poprvé ukázala na hypersportu Speedtail XP2 a žlutá Cyber Yellow zakládá na už existujícím odstínu Volcano Yellow.

Video placeholder
McLaren Solus na oficiálním videu • McLaren

Divize McLaren Special Operations (MSO) všechny specifikace doplňuje černým balíčkem MSO Black Pack zahrnujícím střechu, kola, exteriérová zrcátka, orámování oken i výfukové koncovky. V kabině se objevuje prošívání diamantovým vzorem v barvě exteriéru a na opěrkách hlavy najdeme logo MSO. Na loketní opěrce i přívěsku na klíče pak je embosovaná britská vlajka Union Jack.

McLaren GT zakládá na nejmodernější technice supersportů značky a spojuje karbonový monokok MonoCell II-T s osmiválcovým srdcem vycházejícím z purističtějšího modelu 720S. V McLarenu se při vývoji „GTčka“ zajímali hlavně o jízdní komfort a vybavili jej aktivním podvozkem ProActive Chassis Control II, který sleduje silnici před vozem a reguluje nastavení tuhosti.

Dokonce i s velkým zavazadlovým prostorem dosahuje pohotovostní hmotnosti pouhých 1530 kilogramů, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a jezdí elektronicky omezenou maximální rychlostí 326 km/h. Osvěžení základních technických údajů jistě není na škodu, protože na našich silnicích příliš McLarenů GT nepotkáváme.