Mazda pracuje na nových elektromobilech. Staví kvůli nim továrnu na baterie
Mazda se spojuje s japonským výrobcem baterií Panasonic, aby si pomohla ke vzniku svého prvního elektromobilu na čistě elektrické platformě.
Mazda je v elektrifikaci svých aut výrazně pozadu oproti konkurenci a stále nabízí jen málo elektromobilů. Čistě elektrická Mazda MX-30 už začíná mizet ze světových trhů a v minulých měsících značka zaujala novou Mazdou EZ-6, bateriovou náhradou za odcházející spalovací Mazdu 6, ale ta je aktuálně dostupná výhradně v Číně, kde vzniká ve spolupráci s domácí automobilkou Changan.
Mazda však stále nemá žádný elektromobil na vlastní architektuře, což by se v nejbližší budoucnosti mělo změnit. Automobilka oficiálně oznámila, že v Japonsku postaví novou továrnu na lithium-ion akumulátory pro automobilový průmysl a bude využívat technologie od Panasonic Energy.
Nová továrna ve městě Iwakuni pomůže Mazdě k prvnímu elektrickému modelu značky na čistě elektrické architektuře, jež se bude vyrábět v Japonsku. Společnost očekává, že plánovaná roční kapacita produkce dá vzniknout akumulátorům s celkovou kapacitou až 10 GWh. Mazda uvádí, že se zatím jedná pouze o předběžnou hodnotu.
S novým výrobním závodem chce Mazda vyvíjet a vyrábět své vlastní elektromobily s moderním designem, pokročilým jízdním komfortem a dlouhým dojezdem, k čemuž mají pomoci právě nové baterie vlastní výroby. Současně chce přispět i k místní zaměstnanosti a hospodářskému rozvoji v prefektuře Yamaguchi.
Mazda v dnešních dnech stále nemá žádný bateriový elektromobil na výhradně elektrické platformě, protože ač si model MX-30 vyrábí sama, oproti čínskému elektromobilu Mazda EZ-6, zakládá jej na architektuře spalovacích modelů 3 a CX-30.
