Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5
7 Fotogalerie

Mazda MX-5 2013: Pouze lehké omlazení

Mazda sice veškerou svou pozornost zaměřila na novou šestku, nezapomněla však vystavit omlazený roadster MX-5.

Nemůže být pochyb o tom, že Mazda vrhla veškerou energii do představení nového sedanu a kombi Mazda 6 a všechno ostatní odsunula na vedlejší kolej. Jak už víme z předchozích článků, vylepšení pro další dva roky je opravdu jen velmi decentní. Omezuje se na nově tvarovaný přední nárazník, 17" kola, kouřové středy zadních svítilen a nové barevné kombinace v interiéru a nové (šedé) laky.

Zůstala dokonce i ohavná prutová anténa v pravém zadním rohu karoserie a tipujete správně - žádné změny se neodehrály ani co oblasti techniky, stále si tedy musí i nejsilnější verze vystačit s poměrně skromnými 160 koňmi z atmosférického čtyřválcového dvoulitru.

I když dvě drobné diference by tu přeci jen byly: inženýři přepracovali posilovač brzd, přičemž výsledkem by měl být lepší pocit v pedálu a tím pádem i lepší dávkování brzdného účinku. Zlepšit by se měla i reakce motoru na povely plynového pedálu. Standardem je i aktivní kapota, která zmírní následky střetu s chodcem.

Stávající MX-5 musí vydržet až do roku 2014, kdy jí vystřídá čtvrtá, menší a lehčí generace, která se ideově přiblíží původní NA z poloviny 90. let. Ta by ale už měla být poháněna turbomotorem a poslouží také jako dárce orgánů pro nový roadster Alfa Romeo Duetto.