Mazda má šest nových patentů pro Wankel. Ukazují novou koncepci rotorů i emisní systém
Mazda pracuje na dalších inovacích kultovního Wankelova motoru a během jediného dne si zaregistrovali šest nových patentů. Ty nám ukazují trojici nových designů rotorů i emisní systém pro recirkulaci výfukových plynů.
Mazda pokračuje v inovacích netradičního spalovacího rotačního motoru podle původní konstrukce Felixe Wankela. Japonská automobilka obnovila výrobu legendárního Wankelu se zahájením produkce nového prodlužovače dojezdu pro elektrickou Mazdu MX-30 R-EV a i nadále podává registrace nových patentů u Japonského patentového úřadu. Během jediného dne jich přihlásila hned šest.
Japonci dodnes pokračují ve vývoji kdysi populárního wankelu a už léta se setkáváme se spekulacemi o potenciálním budoucím vzniku duchovního nástupce kultovních sportovních modelů RX. Nejnovější patenty přitom mohou dávat náhled do skutečného vývoje, protože podle zatím známých informací řeší jeden z největších problémů motoru, který byl jednou z hlavních příčin ukončení produkce zatím poslední wankelové Mazdy RX-8.
Trojice z celkem šesti patentů nám odhaluje konstrukce nových rotačních pístů, každý s jedinečným zapuštěným výřezem. Specifické výřezy upravují tvar spalovacích komor v motoru a ovlivňují nejen jemnost zapalování, ale také průběh spalování směsi benzinu se vzduchem. Inženýři u patentů uvádějí, že nové konstrukce mají zvýšit účinnost Wankelova motoru a významně přispět k nižší spotřebě paliva.
Zbytek patentů se zaměřuje na efektivnější využití recirkulace výfukových plynů pro další zvýšení účinnosti motoru a snížení emisí. Mazda na jednoduchých nákresech ukazuje nový systém recirkulace spalin na rotačním motoru a popisuje konstrukci sacího potrubí a způsob připojení k motoru.

Mazda sice zatím nepotvrdila vývoj dalšího sportovního modelu s Wankelovým motorem, ale v posledních letech zaregistrovala celou řadu patentů odhalující koncepci i techniku tajemného sporťáku Mazda RX-9. Ten má zakládat na designu konceptu Mazda RX-Vision a údajně vzniká s hybridním wankelovým pohonem. Připomínáme však, že ani nejnovější patenty nemusí nic znamenat. Pravdu se dozvíme až v okamžiku, kdy se Mazda konečně vyjádří. Pokud vůbec.