Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
137 Fotogalerie

Maserati neplánuje menší a levnější modely

Maserati v rámci rozšiřování palety svých modelů nehodlá jít směrem dolů a jejím nejmenším a nejméně výkonným zástupcem má zůstat Ghibli.

Automobilka s trojzubcem ve znaku se podle již dříve zveřejněných zpráv chce stát italským ekvivalentem značky Porsche. Cílem je tedy nabídnout podobnou paletu modelů, s nimiž se má plán vyrábět do roku 2018 okolo 75.000 vozů ročně stát reálným.

V současnosti jsou hlavními tahouny prodejů sedany Ghibli a Quattroporte, jimž sekundují kupé GranTurismo a kabriolety GranCabrio, jejichž dny jsou ovšem již sečteny a letos má být jejich výroba ukončena.

V rozhovoru pro Motoring se Glen Sealey, generální ředitel australského zastoupení Maserati, v souvislosti s uvedením Ghibli na zdejší trh zmínil i o některých plánech italské značky pro budoucnost.

Nejprve kategoricky odmítl příchod modelu, umístěného v hierarchii značky pod současný sedan Ghibli. Naopak potvrdil nástup prvního SUV Maserati pojmenovaného Levante do roku 2016 na australský trh, zatímco v Evropě s ním můžeme počítat již příští rok.

Tento model má výrazně pomoci k dosažení vytyčených prodejních cílů a zástupci Maserati očekávají, že zákazníci mají v jeho případě dávat přednost výkonnějším verzím se zážehovými motory. V případě vznětové verze postavené přímo proti Porsche Cayenne Diesel se očekává, že se pro rozhodne okolo 20 % zájemců o Levante.

V rámci rozšiřování palety svých modelů naváže Maserati na Levante sportovním kupé odvozeným od letošního konceptu Alfieri, jehož sériové provedení má dorazit v roce 2016. Provedení s plátěnou střechou má pak být představeno v následujícím roce.

Hlavními konkurenty pro tato sportovní Maserati s celkovou délkou pod 4,6 m a šestiválci pod kapotou se mají stát především Porsche 911 a Jaguar F-Type.

V roce 2017 má mít Maserati slušnou paletu modelů, zahrnující sportovní kupé a kabriolet Alfieri, dvojici sedanů Ghibli a Quattroporte a samozřejmě i SUV Levante, kterou má v roce 2018 doplnit plnohodnotný nástupce modelu GranTurismo.

S takto pestrou nabídkou nemá již být příliš velký problém dosáhnout cíle 75.000 prodaných vozů ročně zvláště s ohledem na skutečnost, že většina z nich zamíří na severoamerický a čínský trh.

V případě nižších kategorií, do nichž se nyní chystá například Jaguar s novým sedanem XE, přenechá Maserati boj o zákazníky značce Alfa Romeo. Cílem Maserati je proměnit se z exotické značky v exkluzivní, aby bylo veřejností vnímáno podobně jako Porsche, i když nehodlá dosahovat stejného objemu výroby jako německá automobilka.