Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
26 Fotogalerie

Maserati Ghibli s omlazeným designem a dvojicí nových výbav i v Evropě

Maserati Ghibli patřilo k hlavním hvězdám automobilky s trojzubcem ve znaku na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Odehrála se zde evropská premiéra jeho modernizované podoby.

Premiéra sedanu Maserati Ghibli se uskutečnila na jaře roku 2013 a na loňském pařížském autosalonu byl tento model vystavován podobně jako větší Quattroporte s modernizovanou technikou, zatímco vzhled karoserie se neměnil.

Na přelomu letošního srpna a září se na autosalonu v Čcheng-tu světu poprvé představilo Maserati Ghibli v omlazené podobě a především s dvojicí nových výbav. Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se pak stal místem evropské premiéry pro sedan, který bude po vzoru většího modelu Quattroporte se všemi svými motory k dispozici v provedeních pojmenovaných GranLusso a GranSport.

První jmenovaná výbava se zaměřuje na eleganci a luxus, což nejlépe dokazuje čalounění interiéru kombinující kůži s hedvábím značky Ermenegildo Zegna, zatímco v provedení GranSport má model Ghibli odkazovat na závodní minulost své značky a působit ještě sportovnějším dojmem než standardní verze, což mohou svým designem zajistit vybraná kola a v interiéru pomůže černá kůže spolu s prvky z uhlíkových vláken.

V případě designu se přepracování dočkaly především přední partie, kde je nyní nový nárazník s ještě výraznější maskou chladiče a lehce přiostřenými hranami v podobném stylu jako u modelu Quattroporte.

Na bocích má být novinkou pouze označení dané verze, které je umístěno na předním blatníků. Na zádi pak došlo k úpravám v podobném duchu jako na přídi a i zde byl přepracován nárazník, který má nyní lehce přiostřené linie.

K nejvýraznějším úpravám vnějšího vzhledu patří nové adaptivní LED světlomety s vysokou svítivostí Matrix High-Beam, které svým tvarem i optikou lehce připomínají hlavní světlomety maranellské novinky Ferrari Portofino.

Podle materiálů automobilky mají všechny úpravy designu předních i zadních partií přispět k výraznému zlepšení aerodynamických vlastností karoserie modelu Ghibli. Koeficient aerodynamického odporu se díky nim snížil z dosavadní hodnoty 0,31 na 0,29.

Pod kapotou se změny odehrály u modelů Ghibli S a S Q4, resp. jejich přeplňovaného vidlicového šestiválce o objemu 3,0 litru. Ten doposud disponoval nejvyšším výkonem 302 kW (410 k), ale nyní nabízí 316 kW (430 k). K nárůstu došlo i v případě točivého momentu a to o 30 N.m na 580 N.m.

Maserati nyní pro modely Ghibli S a S Q4 uvádí maximální rychlost 286 km/h. čas potřebný k akceleraci z 0 na 100 km/h se u obou verzí zkrátil o 0,1 s a model S potřebuje nyní jen 4,9 s, zatímco S Q4 zrychlí na stovku za 4,7 s.

Vedle výbavy, vzhledu a motorů se v rámci modernizace zapracovalo i na řízení a Ghibli se stalo prvním zástupcem značky Maserati, u nějž je elektrický posilovač řízení. Díky němu mohla automobilka rozšířit nabídku asistenčních systémů a zařadit do ní například systémy sledování jízdních pruhů, slepého úhlu či rozpoznávání dopravních značek.