
Maserati 3200GT - Opět na výsluní?
Není to Ferrari, není to Porsche, není to Jaguar. Po letech tichého paběrkování na okraji zájmu kupců silných automobilů i motoristických novinářů, vybuchla pomyslná bomba na podzimním pařížském autosalónu. Byl představen Maserati 3200 GT.
Tato slavná italská značka se po vleklých finančních problémech v roce 1993 "skryla" pod křídla gigantického koncernu FIAT, který zajistil potřebné finance pro přežití a následný další rozvoj. Díky nynější těsné spolupráci s automobilkou Ferrari (také vlastněné koncernem FIAT), došlo k urychlení vývoje připravovaného 3200 GT.
Výrazně zakulacený, ale zároveň dravý design karoserie dodal Giorgette Giugiaro, který měl "za úkol" inspirovat se slavným modelem 3500 GT. Obzvláště pozoruhodný je tvar zadních světel, který toto kupé jednoznačně odlišuje od běžných automobilů i případné konkurence. Tvar karosérie dokreslují osmnáctipalcové pneumatiky rozměru 235/40 ZR18 vpředu a superširoké 265/35 ZR18 vzadu.
Luxusní interiér 3200 GT vykládaný ušlechtilým kořenovým dřevem s kombinací kůže by měl umožňovat komfortní přepravu pro dva cestující a "rozumnou" míru prostoru pro osoby sedící vzadu.
Díky dvěma turbodmychadlům bylo z nepříliš velkého objemu osmiválce vydolováno 271 kW (370 k) nejvyššího výkonu. Také hodnotu nejvyššího točivého momentu 491 Nm nelze asi za jízdy přehlédnout. O přenos výkonu na zadní kola se stará zcela nová šestistupňová převodovka. Špičkové jízdní vlastnosti vozu doplňuje moderní systém elektronické regulace tlumičů.
Maserati 3200 GT s pohotovostní hmotností 1590 kg dokáže upalovat rychlostí 280 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 5,1 sekundy. Spotřebu tohoto drobečka si výrobce zatím nechává pro sebe.
Pokud vás Maserati 3200 GT okouzlilo natolik, že bez něj nemůžete dál žít, musíte v rodinném rozpočtu najít rezervu přibližně 2,8 milionu korun.
Ve výrobním programu automobilky je ještě čtyřdveřový sportovní sedan Quattroporte Evoluzione. Je vybaven přeplňovanými motory V6 nebo V8 s výkony 206 a 247 kW.
Motor | V8 |
Druh motoru | zážehový, přeplňování dvěma turbodmychadly |
Válce/ventily/rozvod | 8/4/DOHC |
Zdvihový objem (cm3) | 3217 |
Výkon (kW/ot/min) | 271/6250 |
Toč. moment (N.m/ot/min) | 491/4500 |
Nej. rychlost (km/h) | 280 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 5,12 |
Rozměry | |
délka (mm) | 4510 |
šířka (mm) | 1822 |
výška (mm) | 1305 |
rozvor (mm) | 2660 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1590 |
objem nádrže (l) | 90 |