
Martin Vaculík ze Světa motorů (43 let) a Škoda Popular OHV (86 let). Kdo bude žít déle?
Díky přátelství s lidmi ze sdružení Reincars Trutnov si Martin Vaculík mohl nedávno vyzkoušet i opravdu historický automobil z dob, kdy se ještě v tehdejším Československu jezdilo vlevo.
Popular byl prvním malým vozem automobilové odnože tehdejších Škodových závodů postaveném na takzvaném páteřovém rámu, na němž pak stálo vše až po Octavii.
Motor OHV představený na sklonku roku 1937 pak sloužil nejen do roku 1964, kdy se představil moderní tlakově litý hliníkový nástupce pro 1000 MB, ale ve Škodě 1203 a její nástupnici TAZ 1500 až do roku 2017, kdy poslední kusy legendární dodávky smontovala firma Ocelot ze Žacléře.
Martin vezl klukům z Trutnova černého nerestaurovaného populára na letošní sraz škodovek s páteřovým rámem v kempu Stříbrný rybník u Hradce Králové a jízda jej tak zaujala, že se rozhodl natočit video. I pokud škodovkám nefandíte, určitě se podívejte, jak fungovaly mechanické lanové brzdy z dob, než byly vytlačeny dnešními hydraulickými.