
Martin Vaculík testuje Ladu Niva 2020: Mnoho novinek, hlavní nevýhoda zůstala
Martin Vaculík se projel do Brna, aby si k testu dovezl Ladu 2131 v modernizovaném provedení. S vozem najel přes 1600 km. Jaké jsou jeho dojmy?
Klasickou Ladu 2121 Niva vyráběnou od roku 1976 dobře znáte. Ve své době šlo o objektivně velmi moderní konstrukci, která kombinovala lehkou samonosnou karosérii a snadné ovládání s terénními dovednostmi rámových offroadů.
V roce 1995 přibylo ke standardní třídveřové verzi s kratičkým rozvorem náprav 2200 mm o celých 500 mm prodloužené provedení 2131. Ani jednomu z nich by se již nemělo říkat Niva, protože toto slavné jméno si výrobce nechal pro oblého nástupce 2123 vyvinutého původně ve spolupráci s automobilkou Chevrolet a vyráběného od roku 2002. Hranatému původnímu klasikovi ale nikdo jinak neřekne.
V roce 2015 přišla emisní norma Euro 6 a automobilce VAZ se při malých prodejních počtech přestalo vyplácet pro ni své modely homologovat, a tak se oficiálně stáhla z Evropy. Její vozy zde však jde koupit z individuálního dovozu, a to například u brněnského prodejce Cano Car (léta zde prodávají Suzuki).
Hranatou původní "Nivu" se automobilka nechystá přestat vyrábět, protože je o ní stále zájem, a to nejen na domácím trhu. Pro letošek se tak do rustikálních tvarů nastěhoval zcela nový interiér a přišla i další vylepšení. Ale o tom už více v našem dnešním videu.