Martin Vaculík a ojetý Seat Tarraco: Je opravdu jiný než Kodiaq?
Seat Tarraco vzniká v hlavním závodě Volkswagenu ve Wolfsburgu po boku technicky blízce příbuzného Volkswagenu Tiguan. Našinec jej však bude srovnávat spíš se Škodou Kodiaq z českých Kvasin. Zjišťovali jsme, co španělské logo na přídí reálně přináší.
Ať si o SUV střední třídy myslíte cokoliv, kdo je uvedl na trh, slavil s nimi úspěch. Třeba domácí Škoda získala s kodiaqem na sklonku roku 2016 úplně novou klientelu, která kupuje nejlepší verze, na cenu nekouká a do servisu si rozhodně nenosí vlastní olej. Nelze se divit, že Seat chtěl být u této hostiny také, byť se mu ke stolu podařilo přisednout až s dvouletým zpožděním. Celá střední část vozu je identická s Volkswagenem Tiguan Allspace, což je prodloužená a na přání sedmimístná verze, rozměrově zhruba odpovídající našemu kodiaqu.
Španělé mají specifickou příď, záď i palubní desku, v jednom ohledu i řešenou i moderněji než volkswagen. Velký displej infotainmnentu je zde zcela nahoře, kdežto u tiguanu až pod výdechy ventilace. Výhodou proti kodiaqu pak zase je velká přihrádka před spolujezdcem, kam se bez problémů vejdou dokumenty formátu A4. Do té ve škodovce si dáte jeden výtisk Světa motorů a už ji nezavřete.

Nedodělek Seat Drive Profile
Další výhodou jsou hlavové opěrky převzaté z volkswagenu, které lze nastavit nejen výškově, ale i podélně. Je nám záhadou, proč domácí výrobce takové též nepoužívá.
Naopak jiná věc převzatá z volkswagenu je dnes pěkně k vzteku. Otočný ovladač jízdních režimů, byť až za řadicí pákou a dokonale mimo zorné pole, nebyl asi původně špatný nápad. Když výchozí tiguan přišel v roce 2016 na trh, fungovalo to tak, že zvolený režim (Sport, Eco, Individual) zůstával aktivní i po dalším startu. Pro přísnější měření emisí dle cyklu WLTP od podzimu 2018 však byl žádán samočinný přechod do základního režimu po každém dalším startu.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!