Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q7
Světlomety LED Matrix jsou překvapivě spolehlivé, jen občas vyžadují seřízení sklonu a směřování paprsků. Zda je jimi vůz vybaven, má zásadní vliv na jeho prodejnost.
Diesel vrcholné varianty SQ7 je jednou z nejlepších pohonných jednotek, jaké kdy kdo udělal. Při měřeních na válcové zkušebně hravě překračuje i udávaných 900 Nm.
Audi Q7
50 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojeté Audi Q7 (4M): Dramaticky lepší než předchůdce!

Martin Vaculík

První generace Audi Q7 (4L) z let 2005 až 2015 se do povědomí motoristické veřejnosti zapsala jako těžký a líný tank, z nějž milionářské paničky ani neviděly ven. Pro nástupce v Ingolstadtu zvolili decentnější estetiku, ale o to lepší skutečnou funkci.

Původní model Q7 vydržel na trhu celých deset let. Za tu dobu se svět kolem hodně změnil a začalo být jasné, že snižovat spotřebu budou muset i auta, jejichž klientela se na ni jinak vůbec neptá. Druhá generace Audi Q7 k šetření přistoupila velmi konstruktivním způsobem. Zásadně snížila aerodynamický odpor, prázdná je minimálně o dva metráky lehčí a pořádně zapracovala též na účinnosti motorů – zejména zcela nový osmiválec 4.0 V8 TDI (320 kW) verze SQ7 s přeplňováním dvojicí mechanických a jedním 48V turbodmychadlem se asi stane pomníkem celé dieselové éry.

Menší jen zdánlivě

Od pohledu se zdá, že druhá generace je podstatně menší. Ve skutečnosti jde jen o designové mistrovství, které někdejší výhrůžný tank ze samé hranice dobrého vkusu posunulo k decentní estetice, jež nikdy nezestárne. Právě v nadčasovosti designu jsou u Audi mistři – můžete mít jakkoliv starý vůz této značky, a když se o něj budete dobře starat, nikdo se vám za něj smát nebude. Skutečné rozdíly jsou tak pouze v centimetrech (nový model je o 34 mm kratší), přičemž nižší byla překvapivě dokonce první generace.

Video placeholder
Audi Q7, test, video, auto.cz • auto.cz

Uvnitř nemůže být o žádné stísněnosti řeč. Došlo zde k zásadnímu obratu v celé filozofii – místo falešného pocitu bezpečí za vysokou hradbou palubní přišla vzdušnost a skvělý výhled. Místo okázalých ploch minimalismus a perfektní ergonomie. Nastupování usnadňuje nejen tak často zmiňovaná vyšší pozice sezení, ale též unikátní konstrukce bez prahů. Spodní hrana vstupních otvorů je zcela v rovině s podlahou, nemusíte zvedat nohu. Základní objem zavazadlového prostoru pětisedadlové verze je asi o 200 l vyšší než u největších kombi (tedy 805 l) a na téměř dva kubíky jej lze zvětšit sklopením zadních sedaček. Tím vznikne zcela rovná ložná plocha, na níž se v případě nouze i vyspíte. Sedmimístná varianta také není v ceníku jen pro formu, ale kratší cestu v ní zvládnou i dospělí.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!