Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Je jasné, že když v roce 2009 stála základní Toyota iQ 339 900 Kč, moc zákazníků si na českém trhu nenašla. Nejlevnější fabii bylo možné mít o 140 000 Kč levněji.
Před spolujezdcem není obvyklá přihrádka, šlo ji však nahradit kapsou z originálního příslušenství
Pouze tato varianta Lux měla standardně vyhřívání sedaček. Pro dvě levnější nešlo ani připlatit. Její cena však už začínala na 424 900 Kč.
Jelikož hlavy zadních cestujících jsou jen pár centimetrů od skla výklopných dveří, má je při nárazu ochránit stropní airbag.
83 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojetá Toyota iQ: Zneuznaný génius

Martin Vaculík

Toyota iQ byla o půl metru delší než první smart, na otočení jí však stačilo méně místa a uvezla až čtyři cestující. Byla stabilnější a bezpečnější, a to překvapivě i při nárazu. Jenom si ji nikdo nekoupil.

Toyota iQ, vyráběná v letech 2008 až 2015, je prototypem auta, kde konstruktér skvěle zvládl zadání a technologové připravili kvalitní výrobu, ale zákazníci se přesto nehrnuli. A to je ještě slabé slovo. Model zahynul zcela bez nástupce, na českém trhu se prodával jen v letech 2009 až 2011 s finálním účtem 23 kusů. A to včetně těch dvou novinářských testovacích. Oba kousky, tedy tříválec 1.0 VVT-i (50 kW) a čtyřválec 1.33 Dual VVT-i (72 kW), prošly v roce 2009 i testy Světa motorů, kdy byla kritizována zejména cena. Základní výbava Luna vyšla tehdy na 339.900 Kč, což v roce, kdy základní Škoda Fabia Easy 1.2 HTP (44 kW) stála dnes neuvěřitelných 199.900 Kč, bylo prostě moc.

Airbag vzadu

Projekt malé toyoty je inspirován dvoumístným německým smartem. Proti jeho první generaci je sice o půl metru delší, ale zato legislativně čtyřmístná. Pokud aspoň dva z nich nejsou trpaslíci, jeden z toho s řidičákem, je v reálu spíš třímístná. Ale tři odveze fakt v pohodě. Před koleny spolujezdce není obvyklá přihrádka ani ventilátor topení. Ano, moderní auta ho mívají v těchto místech, nikoliv uprostřed, jak jste si to pamatovali ze Škody Spartak. Výjimkou je právě toyota, kde vše, co s teplým či chladným vzduchem proudícím do kabiny souvisí, našlo své místo ve středovém panelu.

Přední spolujezdec si tak svou sedačku může posunout velmi dopředu tak, že za sebe se vejdou i dva 190 cm vysocí chasníci. Když se na vás lepí kamion, má ten zadní lehce nejistý pocit, neboť jeho hlava je jen pár centimetrů od zadního skla. Toyota iQ je jediné auto na světě, kde řidič ze své pozice zvládne otřít zadní sklo, a také kde je v zadní části stropnice umístěn airbag, který má mezi čelní maskou kamionu a lebeční kostí zadních cestujících vytvořit aspoň nějaký tlumicí efekt.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!