Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Civic z období 2005 až 2008. Rok se vyráběl ještě takzvaný mezityp s malou mřížkou a technickými změnami.
Interiér zmodernizovaného provedení ve výbavě Sport, kterému na českém trhu nechybělo vyhřívání sedaček – dovozové ojetiny je však mít nemusí. Vyšší stupeň Executive měl navíc dvouzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a xenonové světlomety.
Od této generace neexistovalo kombi – pouze konstrukčně zcela odlišné sedany z japonské produkce. Nicméně i hatchback má dostatečně objemný zavazadelník o objemu 415 l.
Jelikož pod zadními sedáky není nádrž, lze je vyklopit vzhůru a vytvořit prostor pro extra neskladné předměty
102 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojetá Honda Civic 8G: Svou nenáročností šokuje dodnes

Martin Vaculík

Taky jste ojetou Hondu Civic vnímali jako nedůvěryhodné levné a obvykle zrezlé auto pro nevybouřenou omladinu? Osmá generace z let 2005 až 2011 je absolutně jiná a svou nenáročností dnes šokuje ještě víc než před lety designem.

V devadesátých letech platila Honda Civic za auto pro nadšené řidiče. I základní motory jely jako z praku, ochotně se vytáčely, lichoběžníkové přední nápravy a zadní víceprvky pak umožňovaly marketingu živit mýtus, že jde o řešení převzatá z formule 1. Že naladění i tuhost karoserie pokulhávaly, ne každý poznal.

Magické sedačky

Už sedmá generace se ve svém pětidveřovém provedení proměnila v téměř velkoprostorovou bublinu s důrazem na prostornost i praktičnost a o přední lichoběžníkovou nápravu přišla. Skutečným šokem pak byla osmá, mezi příznivci přezdívaná UFO. Ta už má i vzadu obyčejnou vlečenou nápravu, výrobce však nebyl motivován ani tolik úsporou jako snahou o opravdu nevšední vnitřní prostor. Do karoserie délky 4245 mm dokázal vtěsnat velmi slušný zavazadelník o objemu 415 l, rozměrné, pohodlné sedačky a dostatek místa pro čtyři dospělé, případně i pětičlennou rodinu s dětmi.

Hlavní atrakcí však bylo provedení zadních sedaček Magic Seats, kde sedák se dá zvednout nahoru. Sečteno s nebývale širokým úhlem otevření rozměrných zadních dveří tak vzniká unikátně velký a přístupný prostor, kam naložíte i velmi neskladné věci: dvojici dětských kol, botník, pračku, nebo ledničku. Prostor vzadu musela vyklidit palivová nádrž, která se octla pod předními sedačkami. Kvůli tomu se v osmém civiku už nesedí nízko jak v závodním autě, což však vadilo spíš křičící menšině než reálným zákazníkům.

Video placeholder
Srovnávací test - Honda Civic Type R vs Hyundai i30 N Performance • Auto.cz

Tam dole všechno jinak

Jak moc se musela škatulata na podvozku hýbat, je vidět na zvedáku. Klasický středový tunel chybí a výfuk vede pod pravým prahem. Jeho dvakrát zahnutá trasa je obložená hliníkovými tepelnými štíty, jejichž vyklepání z úchytů, spadnutí na potrubí a následující rezonance jsou asi nejčastější závadou vozu. „Samozřejmě by bylo možné objednat nové štíty, v praxi se to však řeší spíš většími a většími podložkami, pak už rovnou kouskem plechu,“ směje se Petr Žitný, velmi zkušený majitel tohoto vozu, který si všechny opravy dělá sám. Jinak zaujme úplné zakrytování podvozku, které se u jiných aut stalo normou, až když na ně v posledních letech zatlačily limity emisí CO2 a z toho plynoucí požadavky na aerodynamiku.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!