Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dacia Jogger TCe 100 Extreme
Dacia Jogger TCe 100 Extreme
Dacia Jogger TCe 100 Extreme
Dacia Jogger TCe 100 Extreme
129 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojetá Dacia Jogger: Proč jsme skoro umrzli

Martin Vaculík

Když jsme v AAA Auto spatřili v Čechách prodanou Dacii Jogger na LPG, která za dva roky najela 130.000 km, okamžitě jsme si ji půjčili k testu. Auto nám předvedlo typické klady i obvyklou závadu.

Mnozí z vás nám stále píšou, kdy ukončíme dlouhodobý test sedmimístné Dacie Jogger se silnější variantou litrového motoru s přímým vstřikem, tedy TCe 110. Bohužel, nebude z toho nic. Tento test doslova havaroval. Banální nehoda se zvěří na přelomu let 2022 a 2023, kdy automobilový průmysl trpěl nedostatkem čipů a celkovým zhroucením logistických řetězců, vyústila v půlroční odstávku. Nebyla sahara, chyběly světlomety. Krátce po vyzvednutí ze servisu začalo jít ztuha řadit, což rutinovaný testovací jezdec identifikoval jako nedostatečně vystavující spojku. Vůz se tak opět vrátil do servisu s instrukcí, že spojku samozřejmě chceme vidět a posoudit, zda závada byla výrobní, či způsobená uživatelem, tedy námi. Bohužel servis prý starou spojku vyhodil.

Omyl, nebo záměr? Například na britských diskuzních fórech majitelů joggerů není problém se spojkou u TCe 110 neznámý. A jelikož jsme vadný díl prostě k analýze nezískali a kvůli čekání na opravu po nehodě měli i po roční zápůjčce velmi málo najeto, tak jsme dlouhodobý test takzvaně odpískali. Nikoliv bez lítosti: Dobře si uvědomujeme, že jogger coby obrovské kombi za příznivou cenu je pro český trh důležitý, takže od té doby přemýšlíme, jak vám to vynahradit a přinést všechny informace, které majitelé i zájemci chtějí znát.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!