Manhart vymáčkl z Audi RS Q8 přes 800 koní, v Německu ale nesmí na silnice
Německý úpravce představuje další působivou úpravu brutálního SUV Audi RS Q8, tentokrát s výkonem přes 800 koní.
Německá společnost Manhart, provádějící úpravy vozidel různých typů i značek, není v ladění Audi RS Q8 žádným nováčkem. Ostatně již v květnu minulého roku, krátce po představení modelu RS Q8, úpravce představil limitovanou edici 10 kusů s výrazným exteriérem a výkonem přes 900 koní. Tentokrát ale došlo na trochu jiný projekt.
Nová úprava Audi RS Q8 od společnosti Manhart je totiž trochu komornější po stránce výkonu i designu, přesto pořád půjde o nepřehlédnutelný kousek. Masku, prahy, kryty zrcátek, nástavce prahů i zadní difuzor totiž zdobí výrazné červené lemování.
Červená linka se navíc objevuje i v podbězích, kde zdobí čtyřiadvacetipalcová litá kola Classic Line obutá do pneumatik s rozměrem 295/30 vpředu a 355/25 ZR24 vzadu. Výrazný design navíc umocňují polepy na kapotě, pátých dveřích, střeše i dolní části dveří.
To nejzajímavější se ale pochopitelně ukrývá pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný 4,0litrový motor V8 totiž dostal nová turba, vylepšený intercooler, karbonové sání od Eventuri a samozřejmě také upravenou řídící jednotku. Nový je také výfuk se čtyřmi 100 mm nerezovými koncovkami a aktivními klapkami.
Výkon motoru tak vzrostl z původních 441 kW na velmi působivých 602 kW (cca 819 k), zatímco točivý moment vzrostl z 800 Nm na 1.050 Nm. Není tak překvapením, že vylepšením musela projít také automatické převodovka, která musí snášet větší namáhání. Vylepšen byl také podvozek, u kterého si zákazníci mohou vybrat mezi softwarovým laděním a novými tlumiči. Volitelně lze navíc upravit i brzdy.
Zajímavostí je skutečnost, že úpravce Manhart použil při úpravě katalyzátor s 200 katalytickými články, který však nemá certifikaci TUV. Podle informací kolegů z Motor1 by tak vůz teoreticky neměl být legální na německých dálnicích a společnost ho tak bude moc prodávat pouze na export.
Je však škoda, že nám k novému kousku chybí bližší technické parametry a detaily. Už základní Audi RS Q8 totiž dokázala odvádět skvělou práci a například z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,8 sekundy. Díky úpravám Manhart ale tohle číslo jistě půjde o citelný kousek níž.