Manhart udělal krok stranou. Toto naftové BMW 3 má ohromnou sílu
Úpravce automobilů Manhart představil poněkud netradiční kousek - BMW řady 3 se vznětovým motorem, kterému dal označení MH3 400d. Tento exemplář představuje jeden z posledních záblesků zlaté éry naftových pohonů.
Dieselové motory si v Evropě stále udržují nesmírnou popularitu díky své hospodárnosti, spolehlivosti a vysokému točivému momentu.. Ačkoliv se blíží doba, kdy budou tyto pohonné jednotky nahrazeny ekologičtějšími alternativami, nyní se nacházíme v jedinečné době, kdy si můžeme ještě trochu „zahřešit“. V tomto ohledu odvede skvělou službu například upravené BMW řady 3 s naftovým motorem, kterému společnost Manhart dopřála intenzivní péči.
Úpravě se podrobil konkrétně současná generace BMW řady 3 G20 ve vrcholné verzi M340d. Tento vůz je standardně poháněn třílitrovým šestiválcem a díky dvojitému přeplňování turbodmychadlem již v „základu“ generuje 340 koňských sil a mohutný točivý moment 700 Nm. Nicméně, Manhart nešel s úpravami motoru daleko a omezil se pouze na instalaci řídicí jednotky MHtronik, která zvýšila výkon na 370 koní, zatímco točivý moment vzrostl na 770 Nm.
Vylepšené BMW se dočkalo nových tlumičů výfuku s regulací ventilů a čtyřmi koncovkami o průměru 90 mm. V neposlední řadě proběhla výměna pružin, což má za následek nejen úpravu jízdních vlastností, ale také snížení světlé výšky o 40 milimetrů na přední nápravě a 30 milimetrů vzadu.
Jak tomu tak u podobných projektů bývá, úprava se nezastavila pouze u pohonu. Manhart se věnoval také některým prvkům exteriéru, aby vizuálně odpovídal síle pod kapotou. Základ tvoří černě lakovaná karoserie, přes kterou se táhnou stříbrné a červené pruhy. K dispozici je několik příplatkových dílů z nabídky BMW M Performance, včetně předních spoilerových lišt, zadního spoileru a zadního difuzoru - vše samozřejmě z karbonu. Vzhled poté dokresluje nová sada 20 palcových kol s dvojitými paprsky.
