Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 325Xi Sport Wagon (2001)
BMW 325Xi Sport Wagon (2001)
BMW 325Xi Sport Wagon (2001)
BMW 325Xi Sport Wagon (2001)
72 Fotogalerie

M3 E46 v kombíku nám BMW sice nedalo, ale můžete si ji koupit nebo vyrobit

Lukáš Volšický

Vývoj BMW M3 Touring na základech populární generace E46 skončil dříve, než se stihlo dostat do sériové výroby. I přesto existují možnosti, jak jej můžete mít.

BMW M3 Touring je jedním z nejlepších kompromisů pro každodenní život, když chcete spojit to nejlepší ze světů sportovních a rodinných aut. S ideou o rychlém kombíku si v Mnichově hráli už na přelomu tisíciletí, ale světu to přiznali až v roce 2016, když poprvé oficiálně odhalili koncept BMW M3 Touring na základech kultovní „trojky“ generace E46. Jediný vyrobený prototyp přitom vypadal jako připravený pro sériovou výrobu, jíž se však nikdy nedočkal.

Představením unikátního konceptu až po dlouhých šestnácti letech od jeho vzniku automobilka inspirovala milovníky rychlých bavoráků, aby si vyrobili starší M3 Touring svépomocí. Na americkém aukčním serveru Bring a Trailer se právě objevil na prodej jeden z nadšeneckých počinů, který dal nový život standardnímu trojkovému kombíku s pohonem všech kol, jehož se tvůrce při přestavbě zbavil.

Neoriginální BMW M3 Touring zakládá na dárcovském šestiválcovém BMW 325xi Touring generace E46 pro americký trh. To se za oceánem prodávalo s atmosférickým 2,5litrovým řadovým šestiválcem M54B25 o 137 kW (184 koních). Srdcem přestavěného vozu však je originální motor z tehdejší „M-trojky“, tedy výkonnější 3,2litrový řadový šestiválec S54B32 v americké specifikaci o 248 kW (333 koních).

Video placeholder
BMW M3 Competition • auto.cz

Z dřívějšího kombíku ve čtyřkolce tak je výrazně silnější derivát se šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Prodejce přitom uvádí, že svou neoficiální M3 dále vylepšil podvozkem se sportovními tlumiči Bilstein PSS10 i brzdiči převzatými z Porsche 911 generace 996. V interiéru pak najdeme sedadla Recaro Sportster CS i karbonové doplňky. Celkově je kombík v zachovalém stavu, protože najel jen 67 tisíc mil, tedy přibližně 108 tisíc kilometrů.

A za jakou cenu se prodává? Dražba na aukčním serveru Bring a Trailer zatím není u konce, ale se zbývajícími dvěma dny před odklepnutím vítězné nabídky je aktuální nejvyšší příhoz 35.519 amerických dolarů, tedy přes 800 tisíc korun. O očekávané prodejní ceně však můžeme jen spekulovat, protože se jedná o velmi specifický vůz s lákavým spojením karoserie a techniky, avšak bez špetky autenticity.