Luxusní sedan se chlubí odpružením. Na střeše můžete cvičit kung-fu a nebát se PIT manévru
Čínské značky ukazují čím dál odvážnější vozy a nejdále to poslední dobou dotáhl BYD. Jeho vlajková loď se chlubí extrémním odpružením a prezentuje to na nezvyklém propagačním videu.
Teprve předloni založená značka Yangwang funguje v podstatě jako ukázka technologií automobilky BYD. Už nám ukázala SUV U8, které umí plavat a točit se na místě, a supersport U9, který dokáže tančit a skákat přes výmoly. Teď přichází sedan U7, který se prý dokáže přenést přes nerovnosti tak plynule, že si na jeho střeše můžete v klidu trénovat kung-fu.
Přesně tímto bizarním stylem BYD svou novinku propaguje ve videu, kde na střeše Yangwangu U7 balancuje mistr bojového umění Wing Chun, jihočínská forma kung-fu, zpropagovaná hlavně mistrem Yip Manem a jeho žákem Brucem Lee.
Na ploše letiště poblíž města Zhanjiakou v provincii Hebei se Yangwang U7 s netradičním nákladem na střeše prohání přes náhodně umístěné retardéry rozdílných tvarů i výšky. Cílem akce je ukázat aktivní odpružení Disus-Z, které ovládá zdvih každého kola zvlášť pomocí „lineárního elektromagnetického odpružení“. Systém dokáže reagovat na změnu během 10 milisekund a náležitě upravit výšku a dokonce využít energii vzniklou stlačením k rekuperaci.
Díky tomu auto dokáže udržet karoserii za každé situace naprosto stabilní. Karosérie se nemá naklánět ani při změně směru jízdy, nebo při prudkém brzdění. Díky tomu se nejmenovaný mistr dokáže při jízdě rychlostí asi 15 km/h udržet na střeše v dřepu na jedné noze. Nějakou formu systému Disus mají i ostatní modely Yangwang, verze Z je nejnovější a má být nejschopnější.
V dalším videu se BYD pochlubil schopností U7 zůstat stabilní i při nárazu zezadu do rychlosti 100 km/h. BYD doslova říká, že je auto odolné proti PIT manévru, který tak ráda používá nejen americká policie, ale i ta česká.

Yangwang U7 kromě toho má pohon všech kol e4, který využívá čtyři samostatné elektromotory, po jednom pro každé kolo. Každý z nich má 240 kW, kombinovaný výkon BYD udává jako 960 kW, s maximálním točivým momentem 1.584 Nm. Baterie má kapacitu 135,5 kWh, díky 800V architektuře se umí nabíjet výkonem 500 kW. Krom toho se chystá také plug-in hybridní varianta s dvoulitrovým čtyřválcem a baterií o kapacitě 52,4 kWh. Vozy Yangwang by se měly objevit také v Evropě, zatím však není stanoveno datum jejich uvedení zde.
Podobné systémy odpružení jsou poslední dobou v Číně populární. Kromě Yangwangu s podobným přišlo také Nio ET9 a vlajková loď Huaweie Maextro S800. Zveřejněná videa ukazují velmi podobné chování na nerovnostech, zatím se ale obešly bez lidí na střeše a pit manévrů. Podobný systém mimochodem vyvinula americká společnost Bose, známá pro své audio produkty, a to už v roce 2004. Velmi známé je video, kde je systém prezentován na prototypu postaveném na základě Lexusu LS400. Kvůli vysoké ceně a váze systému se však nakonec nikdy nedostal do sériové produkce.
