Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus LBX Morizo RR
Lexus LBX Morizo RR
Lexus LBX Morizo RR
Lexus LBX Morizo RR
55 Fotogalerie

Lexus to se sporťáky nevzdal! Pustil do prodeje auto, které svůj potenciál dokonale maskuje

Marek Bednář

Lexus skutečně poslal do prodeje LBX Morizo RR, který se coby koncept ukázal na tokijském autosalonu. Má techniku z produktů divize Gazoo Racing a v Japonsku začíná v přepočtu pod milionem korun.

Nejmenší crossover značky Lexus, model LBX, se na lednovém tokijském autosalonu ukázal coby koncept ostré verze Morizo RR. Tradiční označení písmenem F se nekonalo, protože o pohon se místo objemného atmosférického motoru stará řadový tříválec G16E-GTS s turbodmychadlem, které z objemu 1,6 litru doluje 224 kW (304 k) a 370 Nm.

Motor může spolupracovat se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, stejně jako menší tříválec v GR Yarisu, a také pohání všechna kola skrz stálý systém s elektronickým řízením rozdělení točivého momentu. Zrychlení na stovku je dle automobilky v obou případech stejných 5,2 sekundy.

Video placeholder
Lexus LBX Morizo RR • Lexus

Kola jsou kovaná o průměru 19“. Úprav doznalo také odpružení a zavěšení kol; tisková zpráva hovoří o systému REDS, Response-Enhancing Damping Structure, která má zlepšit ovladatelnost vozu na různých površích. Vůz mimo jiné díky úpravám sedí o centimetr blíž k asfaltu. Nový je samozřejmě výfukový systém s duálními koncovkami, silnější jsou také brzdy a stojí za zmínku i hmotnost, která se drží pod tunou a půl – provedení s manuálem váží 1.440 kg, s automatem je vůz o 30 kg těžší.

Díky kolům a bodykitu je verze Morizo RR oproti standardnímu LBX širší o půldruhého centimetru. Bodykit byl navržen tak, aby zlepšil aerodynamické vlastnosti i chlazení motoru a přenosového ústrojí při dynamické jízdě. A konečně, nové sedačky nabízí lepší držení těla v zatáčkách.

Lexus nabídne ostré LBX i ve speciálním personalizačním programu s názvem Bespoke Build. Takto upravených aut však bude pouze stovka a zájemce bude automobilka vybírat v loterii. Výherci si budou moci nakonfigurovat interiérové barvy, materiály sedadel, barvy bezpečnostních pásů či prošívání z široké palety barev. Také bude možné mít brzdové třmeny ve speciální žluté barvě, nazvané Morizo.

Co znamená toto slovo, asi není nutné fanouškům Toyoty připomínat. Ty ostatní může překvapit, že jde o přezdívku Akia Tojody, dlouholetého generálního ředitele značky a dnešního předsedy správní rady.

„Naším cílem bylo vytvořit vůz, který by si entuziasté jako Morizo zamilovali; řidičského společníka, který zaujme čichové i sluchové senzory a ve výsledku jim přinese úsměv,“ nechal se slyšet Kunihiko Endo, šéfinženýr ostrého LBX. „Tohle auto běžně přináší uvolněné jízdní zážitky, ale když řádně sešlápnete plyn pro dynamickou jízdu, nabídne výkony, které předčí očekávání,“ dodal. 

Lexus LBX Morizo RR se představil ve specifikaci pro japonský trh a je dost pravděpodobné, že tam také zůstane. Ceny začínají na 6,5 milionu jenů (960 tisíc korun) za standardní provedení, verze Bespoke Build stojí od 7,2 milionu jenů (1,06 milionu korun).