Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
26 Fotogalerie

Lexus představil svůj první elektromobil, UX300e nabídne 204 koní a dojezd 400 km

Prémiová divize Toyoty má bohaté zkušenosti s hybridy, na právě probíhajícím čínském autosalonu v Guangzhou však představila svůj vůbec první tradiční elektromobil, kterým je prémiový crossover UX300e.

Značky Toyota a Lexus se dají označit za průkopníky na poli hybridů, klasickému elektromobilu se však obě poměrně dlouhou dobu bránily. Nyní však Lexus v rámci své globální strategie elektrifikace „Lexus Electrified“ představil svůj první čistě elektrický model, kterým je crossover US300e.

Pod kapotu prémiového crossoveru se nastěhoval elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 300 Nm. Lithium-iontová baterie o kapacitě 54.3 kWh je uložena v podlaze a podle automobilky zajistí až 400 kilometrů. Údaj však vychází z optimističtější testovací metodiky NEDC, takže v realističtějším režimu WLTP bude jistě o něco nižší.

Lexus bohužel nezmiňuje parametry jako akcelerace z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost. V tiskové zprávě však zmiňuje excelentní výkony na silnici, bryskní akceleraci a díky bateriím uloženým v podlaze i nízké těžiště, což by mělo společně s upravenými tlumiči příznivě ovlivnit ovladatelnost vozu. Aerodynamiku vozu pak zlepšuje speciální design kol a zakrytí podvozku.

Malým zklamáním však mohou být nabíjecí výkony/ rychlosti. Při připojení na nabíječku se střídavým proudem totiž UX300e nabíjí rychlostí nanejvýš 6.6 kW. U rychlonabíječky se stejnosměrným proudem pak využijete maximální výkon 50 kW. Spolehlivost a dlouhodobou životnost by pak mělo pohlídat několik monitorovacích systémů, které například zabrání přebití baterie.

Video placeholder
Nový Elektrický Lexus UX300e • Lexus International

Uvnitř elektrického UX se toho prý mnoho nezměnilo. Automobilka samozřejmě upravila možnosti voliče jízdních režimů a pádla pod volantem nově nabízejí čtyři možnosti rekuperativního brzdění. Úpravou prošla zvuková izolace a přibyl systém Active Sound Control (ASC), který má vydáváním „ambientních“ zvuků vytvářet přirozený dojem z jízdy.

Společně s prvním elektromobilem představil Lexus i mobilní aplikaci, díky které budou moci majitelé UX300e sledovat stav baterie, nabíjení nebo zbývající dojezd na dálku. Aplikace navíc dokáže zobrazovat zbývající čas do plného nabití, umožní nastavit odložené nabíjení a nechybí ani možnost dálkového ovládání funkcí typu klimatizace, vyhřívaných sedadel nebo odmlžení oken.

Na evropském a čínském trhu by se mělo čistě elektrické UX300e objevit v roce 2020, na japonský trh pak dorazí z kraje roku 2021.