Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
lexus novemodely premioveznacky video luxusni kupe
lexus novemodely premioveznacky video luxusni kupe
lexus novemodely premioveznacky video luxusni kupe
lexus novemodely premioveznacky video luxusni kupe
60 Fotogalerie

Lexus LC 500: Japonský krasavec s V8 5.0

Lexus předvedl velkou kuráž - jeho nové luxusní kupé se od původního konceptu téměř neliší. A má ještě pěkně postaru atmosférický osmiválec!

Určitě jsem nebyl jediný, koho koncept Lexus LF-LC vyloženě nadchl, jenže i přes zjevnou designérskou odvahu v případě modelů IS a NX jsem očekával, že v případě auta pro konzervativní zámožnou klientelu stylisté trošku uberou. Nestalo se a je to jen dobře. Příď je téměř identická, zatímco na zádi se pouze zmenšila "L" tvořící světlomety, poupravila se odtrhová hrana na víku kufru a pozměnil se tvar nárazníku. zachována byla dokonce i velikost a tvar 21" kol (základem jsou dvacetipalcová).

Vypadá to pouze, že se musíme rozloučit s panoramatickou střechou, Lexus se o ní zatím nezmiňuje, auto na fotkách má karbonovou, je však možné, že bude volitelným prvkem výbavy. Kde už to Lexus "nedotáhl", je interiér. Ten naopak nezachoval z původního konceptu vůbec nic, snad jen přístrojový štít s centrálním otáčkoměrem a určitou vzpomínkou na studii je spolujezdcovo madlo na středovém tunelu.

Jakkoli je Lexus LC 500 provokativně vyzývavý, po stránce techniky zůstává velmi staromilský. K pohonu slouží starý dobrý V8 5.0 s atmosférickým plněním s výkonem 474 koní a točivým momentem 527 N.m. Ten vás sice nepřecedí přes perforované čalounění sedadel při plném stlačení plynu ve 2000 otáčkách, ale zase se odvděčí tradiční přesností ovládání a rychlostí reakce. Síla motoru jde na zadní kola prostřednictvím nového desetistupňového automatu. Vůz má zvládnout zrychlení 0-60 mph za méně než 4,5 s.

Lexus u auta vychvaluje nízko umístěné těžiště, rychlost řazení automatu na úrovni dvouspojek, hmotnost a rozměry menší než u dosavadního osmikvaltu. Že si Japonci s autem opravdu vyhráli, napovídá i fakt, že má toto luxusní kupé kvůli rozložení hmotnosti baterku umístěnou vzadu. Už asi méně potěší, že ve voze chybí rezerva, LC 500 totiž dostává pneumatiky run-flat a všichni dobře víme, co toto obutí udělalo s kvalitou jízdy u BMW. Tak snad se Lexusu povede lépe...