Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus LC 500 Convertible
Lexus LC 500 Convertible
Lexus LC 500 Convertible
Lexus LC 500 Convertible
18 Fotogalerie

Lexus LC 500 Convertible oficiálně: V krásném autě s osmiválcem nyní i bez střechy

Kupé LC 500 nás během testování uhranulo. Předpokládáme, že ve stejném autě, jen s otevřeným nebem nad hlavou, tomu nebude jinak.

Už jsou to dva roky, co nám krásné kupé Lexus LC 500 dělalo společnost v tradičním redakčním testu. Tenkrát jsme jej zcela právem označili za největší pecku roku, dost možná i desetiletí. Auto za ty dva roky skoro vůbec nezestárlo, jeho nadčasového křivky pořád vypadají jako nějaký futuristický koncept. Nabídku modelové řady teď luxusní značka obohacuje o verzi Convertible, tedy neméně působivý kabriolet.

Oficiálně jej představuje na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. Úplné překvapení to ale není, vždyť otevřená verze modelu LC se coby koncept ukázala už začátkem letošního roku, prohlédnout jsme si jej mohli například v březnu na výstavišti v Ženevě.

Kabriolet se ve srovnání s kupé liší jen minimálně. Má 4760 mm na délku, 1920 mm na šířku, výška činí 1350 mm a rozvor má hodnotu 2870 mm. Ve srovnání s kupé je tedy auto o 10 mm kratší a 5 mm vyšší. Střecha je plátěná a skládá se za zadní sedačky. Stáhnete ji za 15 sekund, na opětovné natažení potřebujete o sekundu více. Celý proces můžete obstarat v rychlosti do 50 km/h.

Zdaleka to není tak, že by Lexus jen vzal kupé a uříznul mu střechu. Japonci značně přepracovali podvozek, zapracovali na akustice či řízení teploty. Se staženou střechou můžete jezdit, i když není zrovna třicet nad nulou, nechybí totiž foukání teplého vzduchu přímo na krk.

Video placeholder
Lexus LC Convertible oficiálně • Lexus

Interiér už dobře známe, pro kabriolet neprošel žádnými zásadními úpravami. Ve výbavě nechybí odvětrávaná a vyhřívaná sedadla, stejně jako volant. Zcela beze změn zůstává i multimediální systém Remote Touch, což pro některé může být malinké zklamání. Tento infotianment se ovládá prostřednictvím dotykového touchpadu a jak jsme si už několikrát posteskli, není to zrovna intuitivní řešení. Dobrou zprávou budiž alespoň to, že v průběhu příštího roku se systém naučí službu Android Auto, která doplní Apple CarPlay a Amazon Alexa.

Pod dlouhou kapotou není uložené žádné překvapení, což je jedině dobře. Najdeme tu pětilitrový atmosférický osmiválec, který už známe z kupé. Naladěný je na výkon 351 kW v 7100 otáčkách a 540 newtonmetrů točivého momentu. Na podrobnější technická data si ještě musíme počkat, Lexus je zatím drží pod pokličkou. Motor se páruje s desetistupňovým automatem a pohání zadní kola.

Prodeje odstartují v létě příštího roku. Do té doby bychom se měli dozvědět poslední chybějící detaily a hlavně české ceny.