Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
11 Fotogalerie

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i Lexus IS v omlazeném provedení pro evropské trhy.

Třetí generace modelu IS se světu poprvé představila na začátku roku 2013 a letos na jaře v Pekingu byla odhalena její faceliftovaná podoba pro Čínu. Nyní jsme se dočkali i v Evropě.

Lexus IS se v případě designu dočkal pouze lehkých retuší v oblasti předních a zadní partií. Přídi nyní spolu s maskou chladiče, u níž došlo na použití jiné mřížky a tenčího chromovaného rámečku, dominují nové hlavní světlomety, které doplňují výrazně tvarovaná světla pro denní svícení. Přední nárazník je v rozích jinak tvarovaný, přívody vzduch výraznější.

Na zádi se novinky omezují na koncová světla tvořená LED s novou grafikou a obdélníkové koncovky výfukového systému. Lexus ohledně exteriéru dále zmiňuje novou nabídku litých kol ve velikostech 15, 16 a 17 palců spolu s rozšířením palety odstínů laků karoserie o tmavě modrou a grafitovou čerň.

V interiéru došlo k přepracování středové konzole, aby se zvětšil prostor pro koleno řidiče a systém RTI (Remote Touch Interface) dostal nové potvrzovací tlačítko „Enter“, které je umístěno právě na ní. Další novinkou je obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25 palce namísto dosavadních sedmi palců.

K novinkám v prostoru pro posádku patří i nové prošívání na horní straně palubní desky nad přístrojovým štítem, které má zvyšovat sportovní dojem i interiéru IS a nové jsou i držáky nápojů a kůží obšitá loketní opěrka na středovém tunelu.

Podobně jako u nabídky odstínů laků karoserie došlo i u čalounění na nové barvy, jimiž jsou hnědá Noble a černá Nuance, která je určen pro provedení Sport. Dosavadní odstíny Moonstone a Ivory pak nahrazuje nové čalounění světle šedou Sandstone

Nabídka pohonných jednotek se v rámci modernizace nemění a i nadále budou k dispozici dvě provedení v podobě IS 200t a IS 300h.

První z této dvojice je vybaveno přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 180 kW a točivém momentu 350 N.m. Tato verze dosahuje maximální rychlosti 230 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,0 s a v kombinovaném provozu má podle výrobce spotřebu paliva 7,0 litru benzinu na 100 km.

Druhou variantu představuje atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 133 kW a točivým momentem 221 N.m ve spojení s elektromotorem o výkonu 105 kW a točivém momentu 300 N.m. Systémový výkon činí 164 kW. Tato verze má maximální rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s a spotřebu paliva v kombinovaném provozu jen 4,3 litru benzinu na 100 km.