Legendární Porsche 550 Spyder hledá nového majitele. Za hezkých 100 milionů může být vaše
Čísla mu sedí, závodní úspěchy má posbírané a prošlo renovací u samotného Porsche. O vůbec nejdražší Spyder v aukci se však jednat nemusí.
Jakožto první od základu navržené závodní Porsche patří lehoučký model 550 Spyder nepochybně mezi jednorožce automobilového světa. Exempláře ze série pouhých 90 kusů jsou opětovně mezi těmi nejdražšími vozy renomovaných aukcí. A v nadcházející dražbě společnosti RM Sotheby's u německého jezera Tegernsee bude úspěšný závoďák na této vlně pokračovat. Nového majitele zde bude hledat jeden perfektně zachovalý kousek.

Nabízený Spyder z roku 1955 s číslem šasi 0038 zaujme hned v několika směrech. Jedná se například o vůz, kterému dodnes takzvaně sedí všechna čísla, má tedy od výroby svůj původní podvozek, motor i převodovku. V Portugalsku, kde si ho objednal jeho první majitel, a Španělsku také nasbíralo řadu vítězství v tamních závodech.
O kompletně původní exemplář jako z výroby se nicméně nejedná. V 80. letech prošel Spyder celkovou renovací, kterou provedli ti nejpovolanější. Navrácení techniky do perfektního stavu provedlo samotné Porsche v Zuffenhausenu, zatímco na karoserii (nově přelakované z bílé na stříbrnou) pracovala německá karosárna Wendler.
Od renovace přitom s vozem nikdo nejezdil, RM Sotheby's tak doporučuje nadcházejícímu majiteli provést celkový servis. K technice stačí dodat, že Spyder používá originální 1,5litrový plochý čtyřválec, u kterého Porsche ve své době udávalo výkon okolo 110 koní (81 kW), což byla dostatečná porce k rozhýbání 550 kg hmotnosti směrem k závodním úspěchům.
Na nejdražší auto této aukce bude Porsche již 27. července mířit odhadovanou cenovkou v rozmezí 3,5 až 4,2 milionu eur, tedy v přepočtu okolo 88 až 105 milionů korun. O vůbec nejdražší prodaný kus 550 Spyder by se však ani s touto cenovkou jednat nemuselo. Pozdější vylepšená verze 550A se v roce 2018 vydražila u Bonhams za v přepočtu zhruba 114 milionů korun.