Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Huracán STO
Lamborghini Huracán STO
Lamborghini Huracán STO
Lamborghini Huracán STO
30 Fotogalerie

Lamborghini se brání downsizingu. Šestiválce narozdíl od konkurence nadále neplánuje

Konkurence je v tomto případě nezajímá. Italská automobilka si nadále stojí za tím, že i v době zpřísňování emisních limitů zůstane u vysokého počtu válců.

Stále platí jedno velké ne. Tak se dá shrnout nedávný rozhovor s Rouvenem Mohrem, technickým ředitelem Lamborghini, pro německý Auto Motor und Sport na téma downsizingu. To je skutečně skvělá zpráva, neboť tomu není tak dávno, co Stephan Winkelmann, předseda představenstva a generální ředitel Lamborghini, pro značku šestiválce nevyloučil.

I v elektrické éře potřebujeme technické odlišení, které odpovídá filozofii výrobce. V tom se lišíme od ostatních značek. Dříve zmíněný problém s hmotností se v následujících letech vyvine pouze ve prospěch elektromobilů. Ale motor V6 se v současné chvíli automobilce prostě nehodí,” řekl Rouven Mohr. 

Video placeholder
Lamborghini Revuelto • Lamborghini

Když se podíváme na konkurenci, šestiválec s elektromotory v současné chvíli používá Ferrari u modelu 296 GTB a McLaren u modelu Artura. Při této skutečnosti se přímo nabízí, aby Lamborghini zalepilo díru v trhu podobným modelem.

Příští rok Lamborghini zkompletuje elektrifikaci značky plug-in hybridním nástupcem populárního modelu Huracán. Zde se stále hojně spekuluje o přesné podobě pohonné jednotky, přičemž jedinou jistotou je přítomnost elektromotorů. Ve spekulacích se zmiňuje modernizovaný motor V10, případně twin-turbo přeplňovaný motor V8. S motorem V6 se spíše nepočítá. 

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Lamborghini během následujících dvou let snížit emise svého vozového parku až o 50 procent, čemuž elektrifikace populárních modelů, lépe řečeno nástupců populárních modelů, určitě pomůže.

Stejně jako Porsche se Lamborghini nevzdává myšlenky syntetických paliv, o kterých se v souvislosti s ukončením prodeje vozidel se spalovacím motorem v Evropské unii v roce 2035 hlasitě hovoří.