Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi R18 TDI Ultra
Audi R18 TDI Ultra
Audi R18 TDI Ultra
Audi R18 TDI Ultra
18 Fotogalerie

Kus závodní historie na prodej: Audi R18 TDI Ultra, údajně jediné plně funkční

Údajně jediné plně funkční Audi R18 TDI Ultra z roku 2011 může být vaše. Máte tedy možnost stát se majiteli kusu závodní historie a zároveň hrdiny všech okruhových dní.

Hledáte-li novou specialitku do sbírky, se kterou byste v případě dostatku odvahy mohli směle vyrazit i na závodní okruhy, měli bychom pro vás jeden tip. Jedná se dieselové Audi R18 TDI Ultra z roku 2011, které je plně pojízdné a schopné vrhnout se do souboje s časomírou.

Audi R18 TDI Ultra závodilo těsně před nástupem hybridních speciálů, takže se o jeho pohon stará výhradně vznětová pohonná jednotka. Ve své době vzniklo v pouhých osmi kusech, z nichž je v existenci už jen šest. Audi ročníku 2011, které vidíte na fotkách, má šasi číslo 100 a je údajně jediné, které nebylo zničené bouračkou nebo později přestavěno na svoji hybridní verzi, aby se z něj stala R18 e-tron Quattro.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Po svém vzniku bylo tohle Audi používáno k testování a k homologaci FIA, načež se stalo náhradním autem. Pro mediální účely bylo na krátkou dobu přestavěno tak, aby vypadalo jako hybridní R18 e-tron Quattro z roku 2013, ale následně se samotné Audi Sport postaralo o jeho návrat do původní specifikace z roku 2011.

Podle prodejce jde o jedinou plně funkční R18, a to včetně originální řídicí jednotky. Speciál byl udržován v co nejpůvodnějším stavu a s instalovaným motorem a převodovkou údajně nebyly najety žádné kilometry, přičemž jejich výrobcem očekávaná životnost v tvrdém nasazení je zhruba 10.000 kilometrů v případě motoru a 7.000 kilometrů v případě převodovky.

Audi se v Le Mans podařilo s modelem R18 – ať už s hybridním pohonem nebo bez – vyhrát čtyřikrát v řadě, a to v letech 2011 až 2014. Připomeňme, že o pohon R18 TDI Ultra z roku 2011 se staral 3,7litrový V6 s jedním turbodmychadlem, zatímco předchozí R15 TDI poháněl větší V10 s dvojicí turbodmychadel. Výkon jednotky je údajně přes 397 kW a spotřeba měla být ve srovnání s předchůdcem výrazně nižší. Cenu vozu bohužel prodejce neuvádí, ale o udání auta se dle všeho pokouší už nějakou dobu...