Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi R8 LMP900
Audi R8 LMP900
Audi R8 LMP900
Audi R8 LMP900
11 Fotogalerie

Kupte si závoďák Audi, který si ze soupeřů udělal dobrý den. V Le Mans neměl konkurenci

Psal se rok 2000 a posádky pilotující Audi R8 LMP900 obsadily v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans kompletní stupně vítězů. Jeden takový kousek teď může být váš.

Závodní speciál Audi R8 LMP900 představoval počátkem milénia opravdovou hrozbu. V roce 2000 byl součástí vytrvalostních závodů a svými schopnostmi přesvědčil už při úvodním podniku v Sebringu, kde vůz obsadil první dvě místa. Největší úspěch přitom tento závoďák teprve vyhlížel.

Speciál poháněný 3,6litrovým osmiválcem o výkonu 610 koňských sil samozřejmě nesměl chybět na startu slavného závodu 24 hodin Le Mans. Chlubil se několika technickými vychytávkami, které Audi značně usnadňovaly život v závodnickém frmolu. R8 LMP900 se pyšnila modulární konstrukcí, kdy se většina dílů neopravovala, ale rovnou snadno vyměnila. Audi to demonstrovalo během závodu, když celou záď vozu zvládlo vyměnit do čtyř minut.

Není divu, že si automobilka namazala veškerou konkurenci na chleba. Vozy R8 LMP900 obsadily kompletní stupně vítězů, nejbližší konkurence ztratila na vítěznou posádku 24 kol. Speciál, který si můžete prohlédnout v galerii výše, má číselné označení 405. Znamená to, že nejde o absolutního vítěze, ale vůz posádky Allan McNish, Stéphane Ortelli a Laurent Aïello, která skončila na druhém místě.

Kromě největšího úspěchu v Le Mans předvedl speciál solidní výsledky i v dalších podnicích, například při vytrvalostním závodě 1000 km na Nürburgringu skončilo auto na třetím místě. Zúčastnilo se ale i několika soutěží v USA.

Nyní se vůz objevil k mání u společnosti Fiskens Fine Historic Automobiles, která se pochlubila slušnou porcí aktuálních, ale i dobových fotografií. Jediným tajemstvím zůstává cena, kterou firma sdělí jen vážným zájemcům na vyžádání. Něco nám však říká, že jen pár milionů stačit nebude…