Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kritika vyslyšena! Složitý multimediální systém změníme, slibuje šéfinženýrka Lexusu

Kritika vyslyšena! Složitý multimediální systém změníme, slibuje šéfinženýrka Lexusu Zdroj: acz

Kritika vyslyšena! Složitý multimediální systém změníme, slibuje šéfinženýrka Lexusu

Multimediální systémy se staly nedílnou součástí automobilového světa. Ten v Lexusu se však moc nepovedl, což v automobilce vědí a chystají zlepšení.

V několika testech vozů Lexus jsme si v poslední době stěžovali na jejich multimediálního systému. Ovládání pomocí touchpadu není moc intuitivní, orientace v systému je matoucí a obecná složitost ovládání znamená, že zadat třeba cílovou destinaci během řízení je takřka nemožné. V Lexusu však už pracují na zlepšení, jak nám při rozhovoru na ženevském autosalonu přiznala šéfinženýrka nového modelu UX Kako-San.

„Ano, systém je dnes poměrně složitý. Je tam už moc aplikací. Musíme na tom zapracovat a vylepšit to,“ přiznává Kako-San s tím, že kritiku automobilka slyší nejen od novinářů, ale také od svých zákazníků, tedy uživatelů, kteří mají čas se se systémem sžít.

„Jednoduše řečeno se jedná o koncept viděných ovladačů. Naší vizí bylo mít naprostou většinu ovladačů v dosahu rukou a vidět na ovládání. Jednalo se tedy o koncept, že se budete na něco dívat, zatímco budete něco ovládat,“ odhaluje myšlenku první žena v celém koncernu Toyota na pozici vedoucího vývoje modelu.

„Jestli je ale displej hodně daleko, můžete si zobrazit hodně informací,“ obhajuje původní koncept Kako-San.

Kromě multimediálního systému jsme si ale v Ženevě povídali hlavně o Lexusu UX, jehož vývoj Kako-San vedla. „Chceme ho nabídnout zákazníkům, kteří stále hledají něco nového, mělo by se stát součástí jejich zajímavého života,“ říká japonská inženýrka.

Tyto klienty by UX měl zaujmout třeba svými jízdními vlastnostmi. „Při vývoji jsme ho srovnávali s BMW X1 nebo Audi Q3, navzdory tomu, že se jedná o crossover, jsme však chtěli, aby jízda s ním byla zábavná, skoro jako s hatchbackem. I proto jsme UX porovnávali třeba i s BMW řady 1,“ doplňuje Kako-San s tím, že vývoj začal v roce 2015.