Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
30 Fotogalerie

Krásné Audi Q8 rozšiřuje nabídku motorizací. Přichází hned dva plug-in hybridy

Nabídku Audi Q8 doplňují hybridní varianty s možností dobití ze zásuvky. Jmenují se 55 TFSI e quattro a 60 TFSI e quattro.

Audi Q8 je model, který slouží jakožto vlajková loď SUV řady ingolstadtské automobilky. Od příchodu tohoto SUV kupé v roce 2018 se jeho nabídka postupně rozšířila. A tak běžné deriváty postupně doplnily i sportovní verze SQ8 (zprvu v Evropě s 4.0 TDI, později s 4.0 TFSI) a vrcholné provedení RS Q8 se supersilným benzinovým osmiválcem. Nyní pak dochází k dalšímu rozšíření portfolia.

Tentokrát Audi Q8 reaguje na přísné emisní normy, a tak nabídku doplňuje hned o dva plug-in hybridy. Ten slabší se jmenuje Q8 55 TFSI e quattro a poskytuje celkový nejvyšší výkon 280 kW a točivý moment 600 N.m, druhý se nazývá Q8 60 TFSI e quattro a nabízí dokonce 340 kW a 700 N.m.

Technika obou variant je přitom shodná, celkový výkon se liší mimo jiné díky odlišné strategii podpory spalovacího motoru elektromotorem. V obou případech tak pod kapotou najdeme benzinový šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 100 kW. Tento synchronní elektromotor s trvalým magnetem je integrován do skříně osmistupňové převodovky a společně se spojkou, která propojuje spalovací motor s ostatními částmi poháněcího ústrojí, tvoří tzv. hybridní modul.

Audi Q8 – technická data nabízených plug-in hybridů
Verze55 TFSI e60 TFSI e
Spalovací motor3.0 TFSI3.0 TFSI
Výkon spalovacího motoru [kW]250250
Točivý moment spalovacího motoru [N.m] 450450
Výkon elektromotoru [kW]100100
Celkový výkon [kW]280340
Celkový točivý moment [N.m] 600700
Kapacita baterií [kWh]17,817,8
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]240240
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,85,4
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]2,62,7
Kombinovaná spotřeba energie [kWh/100 km]21,722,6
Dojezd v elektrickém režimu podle WLTP [km]4948

Poháněná jsou všechna kola, a to prostřednictvím mezinápravového diferenciálu s výhradně mechanickou regulací. Ten rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu při normální jízdě v poměru 40:60. V případě potřeby přenáší většinu točivého momentu na nápravu s lepší trakcí. Až 85 procent hnací síly může směřovat k předním kolům, zatímco zadní náprava může přenášet až 70 procent .

Součástí kompletu je také logicky sada akumulátorů, která je v tenkém fóliovém pouzdru uložena pod podlahou zavazadelníku. Baterie se skládají ze 104 článků s kapacitou 48 Ah, které dohromady poskytují 17,8 kWh elektrické energie. To je mimochodem o 0,5 kWh více než v bratrském Q7 55 TFSI e uvedeném loni. Technika baterií se zkrátka vyvíjí, a tak se i plug-in hybridní Q7 dočká této inovované sady, která je navíc kompaktnější a o zhruba 40 kilogramů lehčí než ta stávající.

Baterie podle metodiky WLTP umožní ujet v čistě elektrickém režimu až 48 kilometrů, v případě verze 60 TFSI e, respektive až 49 kilometrů u 55 TFSI e. Samotný elektromotor auta umí rozpohybovat až na rychlost 135 km/h.

Jak už to u plug-in hybridů bývá, k dispozici je několik režimů fungování spolupráce motorů. Plug-in hybridní Q8 se vždy rozjíždí na elektřinu, do hybridního módu se přepíná až v době, kdy dojde šťáva v bateriích, nebo když řidič silně sešlápne plyn. Hybridní režim pak zahrnuje tři provozní režimy. Buď automaticky volí mezi oběma motory pro co nejnižší spotřebu, případně může udržovat aktuální stav nabití baterií nebo dokonce může akumulátory nabíjet pomocí spalovacího motoru. Dále lze chování jednotlivých systémů auta přepnout v několika režimech, comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, offroad a allroad.

Předprodej Audi Q8 s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude na českém trhu zahájen v nejbližších týdnech. Výkonnější Q8 60 TFSI e quattro se přitom od verze 55 TFSIe na první pohled odliší sériově dodávaným vnějším paketem S line s výraznými stylistickými detaily na přídi, bocích a zádi.

Q8 je již sedmým modelem s externě nabíjitelným hybridním pohonem, uvedeným automobilku Audi od poloviny roku 2019 na trh. Již v dřívějších měsících se plug-in hybridních derivátů dočkaly modely A6 (55 TFSI e), A7 (55 TFSI e), A8 (60 TFSI e), Q5 (55 TFSI e), Q7 (55 TFSI e) a naposledy A3 (40 TFSI e).

Video placeholder
Audi Q8: Prezentace nového SUV • Audi