Konfigurátor BMW X5 a X6 M Competition: Dostanete se klidně na 5 milionů
BMW se pochlubilo modernizovanou podobou svých super SUV. Pro modely X5 a X6 M Competition české zastoupení značky spustilo konfigurátor – za příplatky dáte klidně přes milion.
Čerstvě odhalená dvojice přeborníků v těžké váze, BMW X5 a X6 M Competition, společně s premiérou dostala také české ceny, které začínají na částce 3.783.000 Kč, respektive 3.863.600 Kč v případě „stylovějšího“ SUV kupé. Pro obě novinky české zastoupení značky spustilo také konfigurátor.
Pro oba vozy v konfigurátoru najdete totožný výběr devíti laků karoserie – jeden nemetalický, sedm metalických bez příplatku a dva metalické za příplatek. Přestože se jedná o totožné odstíny, částky příplatků se u obou aut liší, přičemž rozdíl může být až 24 tisíc korun.

BMW X5 a X6 M Competition to mají podobně i v případě disků kol, kdy na přední nápravě jsou 21palcové a zadní 22palcové. U X5 můžete zdarma volit ze tří verzí disků, ale u X6 je jeden z nich za příplatek. Alespoň všech devět možných čalounění interiéru je shodných, a to včetně ceny za jedinou variantu, která vyžaduje příplatek.
Lakem, koly a čalouněním to pochopitelně jenom začíná. Jak se na německé prémiové vozy sluší a patří, seznam příplatkové výbavy je skutečně dlouhý a ceny některých položek jsou vskutku sebevědomé. BMW X5 a X6 M Competition se možná snaží tvářit jako sportovní stroje, ale o notnou dávku komfortu v interiéru řidiče ani cestující rozhodně neochudí. Připlatit si můžete i za vizuální vylepšení. Například za takový nesmysl, jako je M karbonový kryt motoru, dáte 32.526 korun.
Když jsme zkusmo zvolili všechny dostupné příplatky (včetně prodlouženého servisu) a tam, kde bylo na výběr z několika variant, dali přednost té dražší, ve výsledku jsme se dostali k 5 milionům korun. U BMW X5 M Competition nám konfigurátor hlásil 4.943.614 Kč a BMW X6 M Competition už hranici dalšího milionu překonalo s cenou 5.055.648 Kč.

Nutno však přiznat, že volba všech nejdražších příplatků se automaticky nerovná vkusně nakonfigurovanému autu. Obzvlášť uvnitř se BMW Individual celokožené čalounění Merino Ivory White/Atlas Grey docela tluče s obložením „Carbon Fibre“ (v uvozovkách to uvádí samo BMW). Pokud se se svými přáteli podnikateli předháníte, kdo má nejdražší super SUV, raději doporučujeme soutěž prohrát a zvolit vkusnější kombinaci.
Závěrem jenom připomeneme, že oba německé těžkotonážníky pohání modernizovaný 4,4litrový V8 s technologií M TwinPower Turbo, který je součástí 48V mild-hybridního systému. Nejvyšší výkon obou SUV je 460 kW při 6.000 ot/min a točivý moment 750 Nm mezi 1.800 a 5.800 ot/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,9 sekundy a na 200 km/h se dostanou za 13,8, potažmo 13,6 sekund. Maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, ale za příplatek je možné ji zvýšit na 290 km/h. Samozřejmostí je sportovně naladěný pohon všech kol M xDrive.
Odkaz na český konfigurátor BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition přikládáme. Zkuste si s ním ve volné chvíli pohrát a se svými výtvory se nebojte pochlubit v komentářích. Konfigurátor vám v závěrečném shrnutí nabídne odkaz k zobrazení vámi specifikovaného vozidla, který je platný 30 dní.