Konec kontroverzním BMW? Nový tým designérů zahodí uniformitu a rozliší řady modelů
Po vozech Neue Klasse už BMW pracuje na dalších nových designech, které máme očekávat na konci tohoto desetiletí.
U BMW Group se nedávno otřásla zem v designovém studiu. Zatímco u kormidla vizuálního směřování celé skupiny nadále zůstává ředitel Adrian van Hooydonk, na samostatných odděleních značky BMW došlo k zásadním změnám – od Polestaru přichází Maximilian Missoni jako nový vedoucí designu střední, vyšší a luxusní řady i modelů Alpiny, zatímco nižší řadu modelů povede Oliver Heilmer, původně šéfující designu Mini. A koneckonců Domagoj Dukec, zodpovědný za éru masivních ledvinek dnešních bavoráků, odchází ke značce Rolls-Royce.

Nová jména v designovém studiu samozřejmě vynesla na povrch otázku, zda se vskutku kontroverzní vizuální směřování značky za poslední roky dočká výrazné proměny. Už samotné zamíchání na vedoucích pozicích tomu ostatně nasvědčuje, a to mimo nadcházející modely Neue Klasse, jejichž jazyk navrhl ještě dosavadní tým designérů. Určitý nadhled do budoucnosti BMW tak nyní poskytl v rozhovoru s britským Top Gearem sám velký šéf designu van Hooydonk.
„[Neue Klasse] je velkým odklonem od naší předchozí práce. Jako bychom přeskočili jednu generaci. Max tento směr neovlivní, ale již nyní pracujeme na vozech pro roky 2029 a 2030, na kterých se bude podílet i Oliver. Nechceme ovšem, aby se z jejich přístupu stala šablona, podle které budeme jen tvořit BMW různých velikostí,“ uvedl magazínu van Hooydonk.
U dvojice designových týmů pro konkrétní řady modelů je BMW otevřeno rozličným přístupům, čímž by se menší a větší vozy odlišovaly vlastním specifickým vzhledem – nakonec ale budou muset dle van Hooydonka stejně zapadat do celkového směřování značky: „Je mou povinností zajistit, aby BMW zůstalo globálně jednotnou značkou s rozpoznatelnou designovou linií. Nové uspořádání týmů sice může vyvolat napětí či diskuze, ale proto jsem tady já. Nic neprojde dveřmi bez mého dozoru.“
A co se týče možného vlivu designu švédského Polestaru, ten u BMW očekávat vážně nemáme. „Nenajali jsme Maxe Missoniho, abychom získali design Polestaru. To není styl, který chceme. A ani to nechce on. Rádi bychom, aby se u BMW aklimatizoval, k čemuž mu dáme nějaký čas. Podporuji různorodost, ta ovšem s Maxem a Oliverem dorazí automaticky,“ dodal van Hooydonk.