
Konec autosalonů? V Itálii ne, chystají tam unikátní autoshow na legendárním okruhu Monza
Nový autosalon nazvaný Milano Monza Open Air show se koncepcí inspiruje britským Festivalem rychlosti v Goodwoodu.
Klesající zájem o velké evropské autosalony je trend, o kterém jsme psali už několikrát. Vidět byl jak při letošní ženevské autoshow, tak na nedávném IAA ve Frankfurtu, kde chyběli mnozí tradiční vystavovatelé. Konkrétně na frankfurtském autosalonu z japonských automobilek dorazila jen Honda, chyběla i francouzská část Skupiny PSA (druhé největší evropské automobilky) nebo členové FCA. V Itálii však doufají, že mají recept, jak tento trend zvrátit.
Chystá se tam totiž nový autosalon, který na klesající zájem o tradiční automobilové výstavy reaguje odlišnou koncepcí. Autoshow Milano Monza Open Air show plánovaná na červen 2020 se bude konat ne uvnitř nějakého výstaviště, ale na venkovních plochách, na slavném italském okruhu Monza, kde se jezdí i Velká cena Itálie Formule 1.
Specialitou bude zahájení výstavy, která započne přejezdem automobilové kolony z milánského náměstí Piazza del Duomo na okruh v Monze, což je asi 20 kilometrů dlouhá trasa. Tato akce je naplánována na středu 17. června 2020, samotná výstava na slavném okruhu bude probíhat od čtvrtka 18. června do neděle 21. června 2020.
Trať, včetně vysokorychlostního oválu bude využita pro testovací jízdy a různé akce. Počítá se též s jízdami na offroadové trati nebo výstavou historických vozidel.
Organizátoři chtějí na Monzu přilákat více než 40 automobilových značek a zhruba 500.000 návštěvníků. Výstava svým způsobem nahradí podobnou show, konanou v minulých letech v turínském Parco Valentino. V Turíně však vedení města bojuje proti počtu aut v ulicích, a tak další konání takové výstavy neumožnilo. Pořadatelé tak museli pro výstavu hledat místo jinde.
Vystavovatele chtějí organizátoři přilákat primárně nízkou cenou za účast. Právě vysoké poplatky za pronájem výstavní plochy na velkých autosalonech totiž mnohé automobilky odrazuje – účast v Ženevě, Frankfurtu nebo Paříži se jim kvůli tomu finančně nevyplatí.
Šéf organizátorů Andrea Levy o Milano Monza Open Air show říká, že to bude demokratická výstava. Náklady na účast budou nízké, protože koncepce autosalonu nebude nutit vystavovatele stavět velké, drahé stánky.
Také návštěvníky chtějí organizátoři lákat na atraktivní cenu. Vstupné bude relativně nízké, 20 eur na den (cca 520 korun). Třeba vstupenky na podobně koncipovaný Festival rychlosti v Goodwoodu jsou mnohem dražší, konkrétně letos vstup během víkendu vyšel na 70 liber (přes 2.000 korun).
Plány vypadají hodně zajímavě, a tak jsme zvědavi, jak se akce vydaří. Věříte, že v takové podobě mají autosalonu šanci na přežití? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.