Kia Sorento přijíždí jako plug-in hybrid. Dáte za něj minimálně 1,32 milionu Kč
Plug-in hybrid se stává nejsilnější variantou nového Sorenta. Jako full-hybrid využívá zážehovou šestnáctistovku, má však výkonnější elektromotor a větší baterie.
Kia Sorento v loňském roce dorazila v nové generaci, která vsadila na trend elektrifikace. Nabídku tak nejprve rozšířila o full-hybrid, který nyní doplňuje také plug-in hybrid, tedy hybrid s možností dobíjení ze zásuvky. České ceny startují na částce 1.319.980 korun.
To znamená, že oproti full-hybridu se připlácí rovných 120.000 korun. Oba elektrifikované deriváty sázejí na přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 132 kW, šestistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Plug-in hybrid však využívá výkonnější elektromotor s 67 kW (proti 44 kW full-hybridu) a hlavně větší lituhium-ion polymerové baterie. Ty jsou u plug-in hybridu umístěny v podlaze a mají kapacitu 13,8 kWh, zatímco ty u full-hybridu pod zadními sedadly jen 1,49 kWh.
Sorento PHEV tak čistě na elektřinu ujede podle kombinovaného cyklu WLTP 57 kilometrů. Kombinovaný výkon pak čítá 195 kW, proti 165 kW Sorenta HEV.
Základní cenovka Sorenta PHEV se vztahuje na výbavový stupeň Exclusive. Ten zahrnuje full-LED světlomety, 19“ kola, navigaci s 10,25“ dotykovou obrazovkou, vyhřívání předních sedadel a volantu nebo asistent pro jízdu na dálnici.
Komu by to nestačilo, může si za 120.000 korun připlatit verzi Premium. Ta rozšiřuje výbavu o hudební systém Bose s 12 reproduktory, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, ambientní osvětlení, vyhřívaná zadní sedadla nebo sledování mrtvého úhlu.
Vrcholem je pak Top za 1.499.980 korun. V tomto případě dostanete rovněž elektricky ovládané panoramatické střešní okno, hliníkové pedály, ventilovaná přední sedadla, sedadlo řidiče s pamětí a nastavitelnou délkou sedáku nebo samočinné udržování světlé výšky.
Kia Sorento – technická data a české ceny | ||||
Motor | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi | 1.6 T-GDi HEV | 1.6 T-GDi PHEV |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2151 | 2151 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon spalovacího motoru [kW/ot.] | 148/3800 | 148/3800 | 132/5500 | 132/5500 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/ot.] | 440/1750-2750 | 440/1750-2750 | 265/1500-2000 | 265/1500-2000 |
Největší výkon elektromotoru [kW/ot.] | - | - | 44/1600-2000 | 67/2100-3300 |
Točivý moment elektromotoru [N.m/ot.] | - | - | 264/0-1600 | 304/0-2100 |
Kombinovaný výkon [kW] | - | - | 169 | 195 |
Kombinovaný točivý moment [N.m] | - | - | 350 | 350 |
Převodovka | 8DS | 8DS | 6A | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 202 | 202 | 193 | 193 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9 | 9,2 | 9 | 8,7 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 6,5 | 6,5 | 6,8 | 1,6 |
Hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu [kg] | 750/2500 | 750/2500 | 750/1650 | 750/1500 |
Cena Comfort [Kč] | 1.099.980 | 1.149.980 | - | - |
Cena Exclusive [Kč] | - | 1.199.980 | 1.199.980 | 1.319.980 |
Cena Premium [Kč] | - | 1.319.980 | 1.319.980 | 1.439.980 |
Cena Top [Kč] | - | 1.379.980 | 1.379.980 | 1.499.980 |