Kawasaki odhaluje vodíkovou Ninju H2. Z výfuku jde řev a voda
Vodíkové Kawasaki Ninja H2 se poprvé předvedlo veřejnosti během osmihodinového závodu na japonském okruhu Suzuka.
Automobilový průmysl se v současnosti zabývá výzkumem různých náhrad fosilních paliv. Jednou z často zmiňovaných alternativ je i vodík, který se v dnešním vývoji nejčastěji používá jako zdroj pro výrobu elektrické energie v palivových článcích, ale i nadále se různí výrobci zajímají také o jeho spalování uvnitř motorů. A nejnovější novinkou na světě je vodíková motorka, která naznačuje blízkou budoucnost značky.
Kawasaki oficiálně odhaluje nový vodíkový motocykl vycházející z produkčního modelu Ninja H2 s kompresorem přeplňovaným litrovým čtyřválcem. Japonští inženýři jej upravili pro spalování vodíku místo tradičního benzinu, který vstřikují do spalovacích komor a zachovávají tradiční princip funkce motoru.
Spolu s upraveným motorem je prototyp vodíkového motocyklu vybaven i speciálními nádržemi a palubním systémem pro zásobování vodíkem. Tyto komponenty přitom nepřitahují velkou pozornost, protože jsou umístěny vzadu a nesou vzhled pevných kufrů na zavazadla.

Kawasaki nedávno předvedlo první veřejnou ukázku motocyklu se spalovacím motorem na vodík během osmihodinového závodu Coca-Cola Suzuka 8 Hours Endurance Race na japonském závodním okruhu Suzuka. Bylo to vyvrcholení více než jednoho roku práce konstruktéru, protože projekt odstartoval už v březnu 2023 a začátkem letošního roku vstoupil do fáze testování.
Výrobce uvádí, že výsledek nového projektu spojuje milovaný pocit z jízdy na sportovním motocyklu s nízkými emisemi. Z výfuku totiž vychází hlavně voda a jen malé množství CO2. A ačkoli se aktuálně bavíme jen o prototypu, Kawasaki říká, že do sériové produkce chce vodíkové modely uvést už začátkem příštího desetiletí. Rozhodujícím faktorem však bude infrastruktura vodíkových stanic.