Karosárna Zagato ukázala další specialitku. Vzdává poctu pozapomenuté italské značce
Italská karosárna Zagato je možná nejznámější díky spolupráci s britskou automobilkou Aston Martin, věnuje se ale i jiné práci.
Poslední novinkou této společnosti je IsoRivolta GTZ, která tak oživuje jméno italské automobilky Iso Autoveicoli, kterou v roce 1953 založil podnikatel Renzo Rivolta. O 21 let později však firma svou činnost ukončila.
Za tu dobu postavila několik zajímavých luxusních a sportovních vozů. IsoRivolta GTZ pak má být poctou jednomu z nich - modelu Iso Grifo A3/C, což je auto s nesmírně zajímavým příběhem.
Poprvé se světu ukázalo na ženevském autosalonu v roce 1963, společně s modelem Grifo A3/L. Zatímco písmeno L odpovídalo italskému výrazu Lusso, tedy luxus, písmeno C znamenalo Corsa, závod.
Iso tedy představovalo dvě verze modelu Grifo - silniční, luxusní GT a také závodní speciál s hliníkovou karoserií. Oba vozy se následně dostaly i do výroby. Jenže také se objevily spory mezi konstruktérem Giotto Bizzarrinim a Renzo Rivoltou, které vyvrcholily rozchodem obou pánů.
Výsledkem bylo rozdělení výroby - Iso mělo civilní Grifo GL, Bizzarrini se soustředil na závodní A3/C, které dokonce převzalo jeho jméno - Bizzarrini A3/C. Podle dostupných informací před rozchodem partnerů vzniklo jen 22 exemplářů vozu Grifo A3/C. Podle jiných zdrojů jich mohlo být až 29.
Omezený počet kusů postaví také Zagato, prý jen 19. Pro devět z nich už karosárna našla kupce. Karoserie, jejíž tvary zřetelně navazují na A3/C, je z uhlíkových vláken, technika pochází z Chevroletu Corvette Z06 generace C7.
O pohon se stará pod přední kapotou uložený 6,8litrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem. Lehce tak narostl objem, motor ve Vette má objem 6,2 litru. Je tedy možné, že se zvýšil i výkon, Z06 standardně dává 485 kW.
Mimochodem, spojení jména Iso a techniky z Corvetty není náhodné, italská automobilka ve svých vozech motory od Chevroletu používala často. I v modelu Grifo.