Kalašnikov představuje další auto. Kompaktní elektromobil UV-4 je takové ruské Twizy
Jestliže Kalašnikov CV-1 byl retro vozem využívajícím karoserii kombíku Iž-21252, druhé dílo slavného výrobce zbraní je ryze moderní.
Kalašnikov je ruský výrobce zbraní, mezinárodně proslavený pro svoji útočnou pušku AK-47. V poslední době se však snaží expandovat do nových oborů, oživuje značku motocyklů Iž a koketuje s myšlenkou automobilu. Po Kalašnikovu CV-1 představuje další vůz, Kalašnikov UV-4.
A ten je zcela jiným dílem, než dříve představený koncept Kalašnikov CV-1, postavený na bázi někdejšího kombíku Iž-21252, který využil takový základ právě díky snaze o oživení značky Iž. Už to není retro automobil s moderní technikou, ale ryze moderní auto, které myslí na nejnovější trendy městské mobility.
Kalašnikov UV-4 je totiž primárně zamýšlen jako automobil na sdílení, čemuž odpovídá i technika v útrobách. Používán má být ale i taxislužbami. Jedná se o elektromobil s výkonem 50 kW, který jede nejvýše rychlostí 80 km/h. Použité baterie pak autu umí umožnit dojet maximálně 150 kilometrů.
Tvary karoserie a odhalenými koly UV-4 poněkud připomíná Renault Twizy, na rozdíl od něj se však dovnitř vejdou čtyři osoby. Autíčko o hmotnosti 650 kilogramů je dlouhé 3.440 mm, široké 1.530 mm a vysoké 1.730 mm.
Pro koncern Kalašnikov už je to další takový projekt. V minulosti společnost představila elektromobil Ovum, který sloužil na loňském mistrovství světa ve fotbale, konaném v Rusku. UV-4 tvarově i technikou vychází právě z tohoto modelu.
Kalašnikov hodlá UV-4 skutečně vyrábět. Jeho výroba by měla být zahájena do konce roku. Kde všude bude spuštěn program na jeho sdílení, však zatím jasné není.