Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Harley-Davidson Street Glide 117
Harley-Davidson Street Glide 117
Harley-Davidson Street Glide 117
Harley-Davidson Street Glide 117
71 Fotogalerie

Jízdní dojmy s Harley-Davidson: Život je tak krásný

Leoš Káňa

Říká se, že nejhezčí pohled na svět je z koňského hřbetu. Po projížďce na východě Slovenska bychom toto tvrzení upravili, protože i ze sedla harley-davidsonu vypadá úchvatně.

Legendární americký výrobce motocyklů Harley-Davidson každý rok představuje řadu novinek a otestovat všechny není v našich silách. Rádi jsme proto přijali pozvání na dvoudenní jízdy na východním Slovensku, kde nám zástupci Harleye přistavili flotilu více než dvaceti strojů napříč celým výrobním programem.

Vrchol pyramidy

Začínáme hned nejžádanějším a nejhodnotnějším strojem. Super výkonný bagger CVO Road Glide ST vypadá v černé barvě s červenými doplňky a s karbonovými díly úžasně. Mimořádně ceněná limitka oslavuje 25. výročí od založení programu Custom Vehicle Operation. Proto dostala to nejlepší, co umí Harley nabídnout – kompletní elektronické pomocníky, skvělou audiosoustavu, obří 12,3“ barevný displej, plně nastavitelné odpružení Showa, brzdy Brembo nebo titanové pláště koncovek výfuku. Navíc se může spolehnout na vidlicový dvoulitr Milwaukee-Eight 121 s výkonem 94 kW dostupným při 5020 min-1 a s točivým momentem 193 Nm při 3750 min-1. Je to nejvýkonnější agregát, jaký kdy v sériovém modelu Harley-Davidson použil.

Provozní hmotnost 380 kg není nejnižší, ale i v malých rychlostech se stroj s vyššími řídítky ovládá příjemně. Při vyšším tempu se řídí jako pírko. Překvapivě lehce se proplétáme klikatými serpentinami Volovských vrchů. Krásně se sklápí do zatáček, motor si jen tiše ševelí a podvozek hladí všechny nerovnosti. Při každém otočení plynové rukojeti nás zatlačí do sedla. Pozorovat krásy slovenského Východu nikdy nebylo tak okouzlující.

Po zastávce si stroje mezi sebou měníme. Postupně na nás vycházejí další dva koráby silnic Street Glide a Road Glide. Konstrukčně jsou stejné jako CVO, jen nemají tak kvalitní komponenty a v jejich rámu pracuje slabší motor Milwaukee-Eight 117. Ten je ale také zcela nový, protože jeho zdvihový objem se zvýšil na 1923 cm3 a výkon na 80 kW. Je vybavený novými kapalinou chlazenými hlavami válců, které dále zlepšují tepelný komfort jezdce, zejména při pomalé jízdě a v horkém počasí tolik nehřejí, což se hodilo. Síly má také dost a jeho projev je proti CVO o něco hrubější. Road Glide s pevnou přední kapotáží a vysokými řídítky je cestovní stroj, se kterým pohodlně prokřižujete celou Ameriku a slezete z něj naprosto svěží. Street má menší kapotáž nově s vestavěným páskem diodových blikačů, rovnější řídítka a je sportovnější.

Široké spektrum

Druhý den vyrážíme z Prešova směrem ke Spišskému hradu a přesedáme z cestovních baggerů na cruisery. Začínáme na Sport Glide, která má klasický ručičkový rychloměr na nádrži, sedlo ještě níže než stroje o den dřív a výrazně slabší motor. Ruce máme nataženější, stejně jako nohy ke stupačkám. Proti předchozím cestovním korábům je posaz o něco „drsnější“. Ani nevadí, že nemá tolik koníků, protože se hezky vodí. Do zatáček se naklání svižně a stroj následuje pohyb těla. Najednou si uvědomujeme, že předchozí cestovní koráby tak hbité nebyly. Na druhou stranu zase lépe tlumily nerovnosti, protože Sport Glide kvalitu vozovky zprostředkovává autentičtěji. Dalším je duhově lakovaný Low Rider ST s kapotáží ve stylu FXRT. Řídítka jsou před námi strašně daleko a stupačky nejsou tak vpředu.

Posez je dynamický, i když ne příliš pohodlný, protože máme hodně skrčené nohy a na řídítka jen tak tak dosáhneme. Je to ale zřejmě nejsportovnější stroj, který řídíme. Na další kilometry si bereme Heritage Classic. Kožené brašny, bohatě prošívané sedlo, dlouhý rovný plexištítek, tři světlomety a velký přední blatník nás vracejí v designu o desítky let zpět. I tato vzpomínka na minulost má nepopsatelné kouzlo a za vysokými řídítky se cítíme velmi příjemně a uvolněně. Tedy až na brzdy. Jednomu přednímu kotouči se moc zpomalovat nechce.

Poslední stroj je úplně jiné kafe. V sedle Fat Boye si připadáme jako ostří chuligáni. Široká rovná řídítka, natažené nohy a sedlo proklatě nízko nám dávají pocit krále silnice. Navíc spousta chromu, plná kola a obří, 240 mm široká zadní pneumatika. Rovně se nám jede výborně a na každé přidání plynu reaguje Fat Boy hromovým zvukem. Jenže když chceme v zatáčkách stačit ostatním, musíme se strojem více bojovat.

Sice jsme nestihli vyzkoušet všechny modely, ale i tak nám harley-davidsony během dvou dnů ukázaly všechny svoje tváře. Je neuvěřitelné, že jedna koncepce umí být nejen pohodlná, ale i sportovní nebo hrubě drsná. Záleží jen na poloze řídítek, stupaček a sedla nebo na sklonu a délce předních vidlic. Tak snad někdy příště. Už se těšíme.

Na čem jsme se svezli
 Objem motoru Výkon Točivý momentDélka/rozvorVýška sedla Cena*
CVO Road Glide ST 121 1977 cm3 94 kW 193 Nm 2410/1625 mm 720 mm 1 251 730 Kč
Fat Boy 114 1868 cm370 kW 155 Nm 2370/1665 mm675 mm688 848 Kč
Heritage Classic 114 1868 cm370 kW 155 Nm2415/1630 mm 680 mm 706 780 Kč
Low Rider ST 1171923 cm378 kW168 Nm2365/1615 mm 720 mm645 433 Kč
Road Glide 1171923 cm380 kW 175 Nm 2410/1625 mm720 mm 835 829 Kč
Sport Glide 107 1745 cm361 kW 139 Nm 2325/1625 mm 680 mm 530 919 Kč
Street Glide 1171923 cm380 kW 175 Nm 2410/1625 mm 715 mm 835 829 Kč
* Přepočet podle kurzu 26 Kč za 1 Euro a s DPH

Dr. Jekill & Mr. Hyde: Dunivý společník

Některé stoje byly vybaveny originálními laděnými výfuky nizozemské společnosti Dr. Jekill & Mr. Hyde, které samozřejmě splňují všechny normy EU na emise a hluk. Elektronická klapka ve výfuku spolupracuje s řídicí jednotkou motocyklu, takže při nastartování je vždy zavřená a výfuk je možná ještě tišší než originály harley. Stisknutím tlačítka na řídítkách se klapka otevře a roury do světa vypustí hutné hluboké dunění. Třeba na Road Glide stojí zhruba 95.000 Kč, na Low Rider 113.000 Kč. Specialitou je, že každý majitel dostane kartičku s kódem QR, a když ho načte do mobilu, rozbalí se mu kompletní schvalovací dokumenty a technické parametry.

Video placeholder
Harley-Davidson • Auto.cz