Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
120 Fotogalerie

Jízdní dojmy s Audi Q7 po faceliftu: Změn jako pro novou generaci

Audi v poslední době uvádí jeden nový model za druhým. Velké SUV Q7 sice prošlo pouhým faceliftem, změn je ale tolik, že by vydaly na novou generaci.

Pozice značky Audi na poli největších SUV se začala stávat dosti nevýhodnou. BMW se vytasilo s opulentním modelem X7, Mercedes-Benz v dubnu představil novou generaci GLS, avšak na nástupce druhého vydání SUV Q7 bylo po čtyřech letech na trhu ještě brzy. Audi nakonec přistoupilo k faceliftu, jehož vliv se dotkl prakticky všech částí vozu.

Pod nadvládou displejů

Nově jsou v nabídce světlomety Matrix LED s laserovým modulem pro dálkový režim, zadní svítilny, které podpírá chromovaná lišta, mají novou grafiku a na bocích přibyly prolisy odlehčující dříve spíše zavalité boky. Vůz zároveň přišel o viditelné koncovky výfuku, které jsou teď jen naznačené i u dynamičtěji laděné verze S line.

Uvnitř najdete přístrojovou desku z modelu Q8, osazenou dvěma středovými displeji ovládanými výhradně dotykově. V porovnání s předchozím řešením, které sázelo na otočný ovladač systému MMI, touchpad a výsuvnou obrazovku, představuje největší změnu, která má přímý vliv na posádku. Konzervativci si budou muset zvykat, na druhou stranu ale chápeme, že se Audi snaží ovládání velkých modelů sjednotit. 

Plachetnice i mořský koráb

V nabídce stále zůstávají dva vznětové a jeden zážehový šestiválec, všechny tři agregáty jsou však mild-hybridy pracující s 48voltovou sítí. Systém stop-start vypíná motor v rychlostech pod 22 km/h, mezi 55 až 160 km/h umí vůz dokonce plachtit s vypnutým motorem, což šetří palivo. To všechno už známe z novějších audi, navíc i u Q7 platí, že opětovný start motoru obvykle zaznamenáte pouze podle pohybu ručičky otáčkoměru.

Navzdory dramatičtějším rysům zůstává Q7 hlavně rodinným vozem, který si nejsnáze zasadíte někam k domku na předměstí. Utvrdilo nás v tom během prezentace v irském hrabství Kerry, kde jsme vyzkoušeli silnější turbodiesel 50 TDI quattro a jedinou zážehovou verzi, označenou 55 TFSI. Výkon ani jednomu motoru neschází, rozdílný je však způsob podání. Naftový agregát trápí prodleva převodovky při rozjezdech, 210 kW a 600 Nm však dávkuje s noblesou a má správnou hloubku. Motor TFSI jej sice trumfuje 40 kilowatty výkonu, chybí mu však točivý moment, což nutí automat Tiptronic k časnější akci. Navíc ani jeho spotřeba není kdovíjaká. Jezdili jsme za 11 litrů, zatímco diesel zvládl klidnou jízdu za osm.  

Klidně se pohybujeme i v případě, kdy bychom už na to měli šlápnout. Q7 nás k tomu v komfortním módu přímo vybízí. Vzduchový podvozek dělá i z méně kvalitních irských okresek měkký šedý koberec, v zatáčkách si libujeme nad přesným řízením s proměnlivým převodem, aktivní stabilizátory bojují s náklony karoserie, a přesto nejsme zcela odtrženi od děje. Tohle že měří přes pět metrů a váží přes dvě tuny? Fakticky ano, zpoza volantu to i díky výrazné pomoci natáčení zadních kol prakticky nepoznáte.

Plusy

  • Ostřejší hrany prospěly proporcím
  • Maximální jistota v chování
  • Tichý a úsporný šestiválec TDI
  • Jízdní komfort, skvěle odhlučněná kabina

Minusy

  • Prodleva převodovky při rozjezdu
  • Digitální pracoviště nemusí vyhovovat každému
  • Šestiválec TFSI má výkon, ale velký smysl nedává

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.