Jezdili jsme vysokozdvižným vozíkem: Řídí se bez volantu!
Oficiálně jde o čelní vysokozdvižný vozík. I když mu většina přezdívá ještěrka. Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži úplnou novinku, která má hned několik specifik.
Vybral jsem vám úplnou letošní novinku, navíc žádnou elektriku, ale „spalovák“ – říká nám Martin Řehák, manažer tréninku pro manipulační techniku. Konkrétně jde o dieselový čelní vysokozdvižný vozík Linde H35. „Když se podíváte dovnitř, napadne vás jako motoristu na první dobrou něco?“ pokračuje Martin Řehák. Chybí volant. Bingo! Pojezd se totiž ovládá speciálním kolečkem u opěrky sedadla, které klasický věnec nahrazuje. Výhody? O parník lepší zorné pole a jednodušší manipulace. Dole nacházíme dva, respektive tři pedály. Pravý slouží k přesunům dopředu, levý k pohybu vzad. „Pak tu máme ještě prostřední, který se vesměs nepoužívá. Jedná se o nouzovou ostrou brzdu,“ popisuje náš dnešní kouč Martin Řehák.
Tam a zase zpět
Jestli je něco pro vysokozdvižné vozíky alias ještěrky charakteristické, je to Řehákovými slovy „jízda dopředu a dozadu na pětníku doslova do zblbnutí“. Proto po chvíli chápeme, jak šikovné a komfortní je dvoupedálové řízení. Naše školení startuje tak, že nás pan Řehák postavil na volné prostranství a nechává dokola jezdit tam a zpět, abychom si vše osahali, respektive odupali. „Představte si, že byste seděl v autě v automatu a neustále přepínal mezi písmeny R a D. Tady máte prostě položené nohy,“ vysvětluje Martin Řehák ze společnosti Linde Material Handling a my mu dáváme za pravdu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!