Ještě k novému VW Phaeton: Měl nabízet několik zajímavých motorů, včetně V8 TDI a W12
Volkswagen se nedávno pochlubil funkčním prototypem druhé generace modelu VW Phaeton, který se bohužel nikdy nedostal do výroby. Nyní však k projektu vyplouvají na povrch další zajímavé informace.
Volkswagen si nedávno připomínal dvacáté výročí od představení své vlajkové lodi, modelu Phaeton. Vůz, který si vysnil tehdejší šéf značky Ferdinand Piëch, byl podle dostupných informací spíše černou dírou na peníze, přesto automobilka v rámci oslav dvacátých narozenin modelu odhalila, že vyvíjela druhou generaci.
Již v minulém týdne jsme si tak mohli prohlédnout snímky funkčního prototypu, včetně interiéru, a dozvěděli jsme se i pár zajímavostí o jeho chystané technické a technologické výbavě. Nyní však díky německým kolegům z Auto Motor und Sport vyplouvají na povrch další zajímavé informace o projektu s kódovým označením D2.
Jednou z nich je například skutečnost, že druhá generace měla být vyráběna výhradně ve verzi s dlouhým rozvorem (LWB), zatímco generace první vznikala ve dvou verzích – se standardním i prodlouženým rozvorem. Na délku měl vůz měřit cca 5,3 metru, tedy zhruba stejně, jako současná generace BMW i7, rovněž vyráběná pouze ve verzi s dlouhým rozvorem.

Rozhodnutí vyrábět pouze dlouhou verzi přitom není zas tak překvapující. Automobilka totiž plánovala prodávat vlajkový model jak v USA, tak i v Číně a Jižní Korei, kde zákazníci v tomto segmentu oceňují právě prostor na zadních sedadlech. Nový Phaeton přitom měl být vozem, ve kterém by posádku vozil i řidič.
Zajímavé jsou nicméně i informace o plánované nabídce pohonných jednotek. Ta měla zahrnovat benzínový i vznětový šestiválec, jejichž výkon měl dosahovat 340, respektive 286 koní. Objevovat se však měly také zmínky o plug-in hybridním ústrojí, postaveném kolem benzínového motoru V6.
Jeho výkon měl dosahovat cca 455 koní a podle německých kolegů mohl dokonce nabízet i indukční bezdrátové nabíjení, čímž by posádce odpadla nepříjemná a často i špinavá manipulace s nabíjecími kabely.
Kromě šestiválců se ale pro nový Phaeton počítalo také se vznětovým motorem V8 TDI, nabízeným po určitou dobu v modelu Touareg, který měl na evropských trzích nabízet monumentální točivý moment až 900 Nm.
Vrcholem nabídky pak měl být vidlicový dvanáctiválec W12, který mohl být naladěn na působivé výkony. Ostatně dnes ve své vrcholné formě nabízí pod kapotou Bentley Continental GT Speed nejvyšší výkon 650 koní a 900 Nm točivého momentu.
Je tak opravdu škoda, že se projekt VW Phaeton druhé generace nedostal za fázi produkčního prototypu. Po vypuknutí skandálu Dieselgate a při sílící popularitě elektromobility nicméně není divu, že automobilka tuto myšlenku opustila a nakonec napnula všechny síly směrem k elektrifikaci a platformě MEB.