Jediný modul výrazně vylepší autonomní prvky Volkswagenu. Zároveň mu ušetří peníze
Nově navázané partnerství přinese Volkswagenu rapidní zdokonalení autonomních systémů. Díky nižším nákladům si je užijeme i v menších modelech.
Názory automobilek na plně autonomní řízení se různí. Některé se chtějí stát lídry této technologie, jiné to po kalkulaci investic a potenciální návratnosti vzdaly. Koncern Volkswagen jde v této oblasti zdravou střední cestou a tento trend využívá pro zdokonalování už tak rozsáhlé podpory řidiče.
Aktuálně navázal nové partnerství se společnostmi Valeo a Mobileye s cílem kontinuální modernizace asistenčních systémů u modelů postavených na platformě MEB. Tu používá u vozů s vysokými objemy produkce, kde je tlak na cenovou dostupnost.
V rámci spolupráce Valeo zajistí výkonné procesory a softwarová řešení, zatímco Mobileye poskytne platformu pro systémy ADAS, které vyhodnocují data nejen z radarů a kamer, ale i z mapových podkladů. Cílem je seskupit všechny tyto prvky do jednoho centralizovaného modulu podpořeného umělou inteligencí. Výsledná kompaktnost přinese rychlejší fungování celého systému s možností aktualizací vzduchem. Dalším benefitem bude jednodušší výroba s nižšími náklady.
Přínosem pro majitele nových vozů bude spolehlivější autonomní asistent schopný převzít plnou kontrolu nad vozem v kolonách a na uzpůsobených dálnicích. Dále se zkvalitní fungování parkovacích asistentů, monitorování řidiče a rozpoznávání potenciálních rizik ve spolupráci s nouzovým brzděním. Nový koncept pomůže výhledově i s vývojem a integrací displejů s rozšířenou realitou.
