Jak vydělat na starším autě? Máte si prý v příštím roce koupit některý z těchto vozů
Jezdit v zajímavém autě a při jeho prodeji pak ještě něco vydělat, to zní jako sen. Bohužel většina vozů na ceně tratí. Existují ovšem výjimky.
A právě na ty se zaměřila společnost Hagerty. Známá pojišťovací firma dala dohromady seznam 11 strojů, které se podle ní vyplatí v příštím roce koupit. Jejich hodnota totiž poroste.
Z velké části jde o vozy (ale je tam také jeden motocykl) z 90. let a přelomu tisíciletí, což částečně vysvětluje, proč by jejich hodnota měla růst - lidé, kteří o těchto strojích snili během dospívání, jsou totiž právě teď ve věku, kdy si mohou dovolit svoje sny splnit.
Hagerty svůj přehled doplnila i o vcelku podrobné popisy jednotlivých vozů, pokud vás zajímají, najdete je zde. My to s dovolením vezmeme poněkud stručněji. Tak jaká auta jsou na seznamu?
Dodge Viper GTS (1996-2002)
Prvním na seznamu je známý americký sporťák, který přesně splňuje výše uvedené tvrzení o autu, s nímž vyrůstala jedna generace. Pro růst ceny pak kromě ikonického a charakteristického designu mluví třeba také fakt, že je poměrně složité narazit na exemplář v dobrém stavu. A také bez úprav.
Volkswagen Corrado (1990-1995)
Hagerty tvrdí, že v případě Coradda od roku 2018 pozoruje růst zájmu. A zmiňuje jeho pořád ještě slušnou cenovou dostupnost, výborné jízdní vlastnosti a také tvrdí, že jde o první pokus Volkswagenu postavit rivala pro Porsche. Současně však upozorňuje na horší dostupnost dílů a menší znalost lidí mimo komunitu fanoušků VW.
Ferrari 360 (1999-2005)
Na 360 je prý zajímavé, že jde o poměrně dostupnou vstupenku do exkluzivního klubu Ferrari. A na poměry italské automobilky je prý tento model také relativně spolehlivý. Přesto Hagerty upozorňuje na vysoké provozní náklady i na technické problémy některých exemplářů - zvlášť ze začátku produkce. Hodnota by měla růst hlavně kusům s manuální převodovkou.
Ducati 916 (1994-1998)
Smyslná italská ikona za dostupnou cenu, vzrušení, obdiv. To jsou prý hlavní pozitiva Ducati 916. Na druhé straně Hagerty upozorňuje na náročnou údržbu či nepohodlí během jízdy ve městě. Mimochodem, mezi roky 2016 a 2017 prý došlo k růstu hodnoty této motorky o 100 procent.
International Harvester Scout (1971-1980)
Společnost Hagerty v posledních osmi letech pozoruje výrazný nárůst zájmu o klasická SUV a starší teréňáky. Vyhledávané jsou hlavně vozy jako Ford Bronco, Chevrolet Blazer či Toyota FJ40 Land Cruiser, na výsluní by se však měl dostat také u nás méně známý International Harvester Scout. Tedy alespoň v USA.
Honda CR-X (1988-1991)
Hagerty zmiňuje verzi Si pro americký trh, ale troufáme si tvrdit, že růst hodnoty se týká i evropského provedení. Důvody jsou totiž relevantní i u nás. Asi vás nepřekvapí, že mezi klady najdeme nízkou hmotnost, skvělé jízdní vlastnosti a spoustu zábavy za volantem. Pozor však na unavené a upravené exempláře, kterých v inzerci najdete většinu.
Acura (Honda) Integra Type R (1997-2001)
Integra Type R má spoustu vlastností, které ji předurčují k nárůstu hodnoty. Za prvé bývá často považována ze nejlepší předokolku všech dob. A za druhé je vzácná, najít kus v dobrém stavu rovná se skoro zázraku.
Jeep Cherokee (1984-2001)
Hranaté SUV má podle Hagerty těžit především z klasického a nestárnoucího amerického designu - každý prý miluje Jeep. Výhodou je také robustní řadový šestiválec a obrovská dostupnost náhradních dílů. Cherokee patří mezi nejdostupnější vozy na seznamu.
BMW Z3 M Roadster (1998-2002)
Podle Hagerty je Z3 M tak trochu přehlíženým dítkem v rodině emkových bavoráků. V poslední době však rostl zájem o Coupe, nyní je na řadě také stylový Roadster - zatím je jeho cena ve srovnání s kupátkem údajně zhruba poloviční. Větší potenciál mají zřejmě pozdější kusy s výkonnějším motorem.
Porsche 914 (1970-1976)
Model 914 platí za nejlevnější vstupenku do světa klasických vozů Porsche. Sporťák s motorem uprostřed si s sebou nese cejch spolupráce s Volkswagenem, což na jednu stranu nepomáhá jeho popularitě, na druhou stranu přispívá k levnější údržbě a snadnějšímu shánění náhradních dílů. Hagerty vyzdvihuje také skvělé jízdní vlastnosti.
Land Rover Range Rover (1970-1995)
Range Rover stál na začátku trendu luxusních SUV, navíc skvěle vypadá (čím je starší, tím je snad dokonce hezčí) a je zatím poměrně dostupný. Jenže na druhé straně máme náchylnost ke korozi, nespolehlivost a také fakt, že jde o vůz spíš pomalý - ale zato "užraný".