Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci

Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci Zdroj: acz

Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci

Zdánlivě nevinné rozevlátí přívěsu nakonec dopadlo hodně nešťastně. Dobrou zprávou je alespoň to, že se nikomu nic vážného nestalo.

Video placeholder
Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci • YouTube

Jízda s přívěsem vyžaduje nejen respektování jasně daných pravidel, ale také porci zkušeností. Zdá se, že tento řidič neoplýval ani jedním a podle toho jeho počínání také dopadlo. Co přesně udělal špatně?

Tažným vozem je Land Rover Freelander s pohotovostní hmotností 1.588 kilogramů. Za sebou může táhnout náklad o celkové hmotnosti 1.134 kg. Jenže naložená dodávka je mnohem těžší. Pravděpodobně se jedná o Mercedes Vito 111 CDI Long, jehož pohotovostní hmotnost se šplhá přes dvě tuny. Tedy daleko za povolenou hranici.

Klíčová však není jen hmotnost samotná, ale i její rozložení. Připomene vám to následující video, ukazující rozdíly mezi více zatíženým přívěsem vpředu a následně vzadu. V případě nouze může přijít vhod elektronická stabilizace přívěsu, kterou však v drtivé většině případů nalezneme jen v SUV a terénních autech, navíc často mezi příplatkovými položkami.

A co vlastně dělat, když už dojde na nejhorší a přívěs se za vaším vozem začne nezdravě kymácet ze strany na stranu? Nedoporučuje se tzv. „ujetí“ zvýšením rychlosti, v žádném případě prudce nebrzděte. Sešlápnutí brzdového pedálu v nesprávný okamžik totiž může mít zcela opačný účinek a přívěs se rozevlaje ještě více. Naopak by měl řidič soupravu přirozeně zpomalit sundáním nohy z plynu. V případě nouze se samozřejmě může pracovat i s brzdovým pedálem, ale velice citlivě. Řidič by rozhodně neměl brzdit při maximální výchylce přívěsu.