
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Internetem se nedávno šířilo virální video ukazující (podle mnohých médií šokující) tajemství. Mladoboleslavský šíp podle něj prý na krytu motoru pod sebou ukrývá logo mateřského Volkswagenu. Prohlédli jsme tak i motorový prostor nedávno testované Škody Kodiaq Sportline s motorem 2.0 TDI, zda toto tajemství skrývá také.
Jak si můžete prohlédnout v přiloženém videu, logo Volkswagenu jsme na krytu motoru pod okřídleným šípem nenašli, kryt auta tvoří jeden výlisek, a tak logo Škodovky i přes veškerou snahu vypáčit nešlo.
Zeptali jsme se proto tiskového mluvčího českého zastoupení Škody Auto Vítězslava Pelce, jak to s tím logem je:
„Značka Škoda je součástí koncernu Volkswagen již více než 25 let, a tak jako koncern VW, tak i Škoda Auto plně využívají synergií všech značek koncernu k tomu, aby pro své zákazníky vyráběly ty nejlepší automobily. Využívání motorů vyvinutých skupinou Volkswagen ve vozidlech Škoda je běžnou praxí, jelikož Škoda patří do skupiny Volkswagen.
Současná modulární platforma MQB je velmi flexibilní a umožňuje všem značkám koncernu VW sdílet technologie, komponenty a jednotlivé díly v rámci tzv. „koncernové stavebnice“. Na základě tohoto konceptu každá značka definuje své vlastní vozy s individuálními rozměry pro specifické skupiny zákazníků spolu s jasnou identitou. Pokyny pro vývoj jsou definovány specifickými hodnotami značky. Na vybraných originálních dílech značky Škoda je tak možné nalézt loga dalších automobilek koncernu VW, záleží o který konkrétní díl se jedná a v rámci kterých modelů a značek může být použit,“ komentuje Pelc.
Na různých dílech Škodovek se tak skutečně mohou objevovat loga Volkswagenu nebo jiných značek německého koncernu, jak je ostatně vidět i na „našem“ Kodiaqu. Ve vybraných modelech pak na krytu motoru opravdu najdeme i logo Volkswagenu pod znakem mladoboleslavské značky. V některých případech by bylo totiž neekonomické vyrábět daný plastový díl s jiným logem, a tak se raději jen to výchozí přelepí.
Neobjevuje se to však u všech motorů. Zákulisní zprávy naznačují, že jde pouze konkrétně o vozy s benzinovými motory 1.8 TSI a 2.0 TSI rodiny EA 888. Pro ně kryty vyrábí firma Weber, která jej dodává té které značce koncernu s tím správným logem.