Jak by se vám nová Honda Civic Type R líbila jako kombík?
Nová Honda Civic Type R bude k dispozici pouze jako pětidveřový hatchback, to je známá věc. Jak by se vám ale líbila jako kompaktní kombi?
Právě praktičtější karosářskou verzi si vysnil nezávislý designér a umělec vystupující v online světě jako Sugarchow. A protože současná 11. generace modelu Civic v provedení kombi nebude existovat vůbec, musel si podobu zadních partií praktické karosářské varianty do jisté míry navrhnout sám. Vyjít mohl jen z designu pětidveřového hot-hatche.
S ním vize ostrého kombíku pochopitelně sdílí především přední část vozu, novinky najdeme až ve druhé polovině karoserie. Řeč je samozřejmě hlavně o nové linii střechy, jiných sloupcích a odlišném prosklení.
Designové provedení zadních partií ovšem odráží současný styl ostrého Civicu, koncept má stejný nárazník s difuzorem a třemi koncovkami výfuku, stejné místo pro umístění registrační značky a totožná světla. Umělec dokonce vozu ponechal nápadné zadní křídlo, jen ho trochu zmenšil do podoby střešního spoileru. Tak jak se vám výsledek líbí? My pro jistotu znovu upozorníme, že Honda s kombíkem bohužel nepočítá.
Ale můžeme přidat několik informací o technice nového Civicu Type R. Víme, že pod kapotou bude stále pracovat turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a že "CTR" zůstává výhradně předokolkou s ručně řazenou převodovkou.

Přesné parametry specifikace pro evropský trh bohužel ještě k dispozici nemáme, obecně se ovšem očekává, že vůz nabídne maximální výkon 243 kW v 6500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 420 Nm mezi 2600 až 4000 min-1. Těmito čísly se totiž chlubí provedení pro Japonsko. A minulá generace měla v japonské a evropské verzi stejné parametry: 235 kW v 6500 min-1 a 400 Nm při 2500 až 4500 min-1. S jistou opatrností tak můžeme předpokládat, že ke stejnému či podobnému - a tedy poměrně decentnímu - navýšení dojde i u varianty pro starý kontinent.