
Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku
Ve vyšší střední třídě se zase tak úplně nehraje na klasický pětiletý životní cyklus aut, použití nejmodernější techniky a materiálů předurčuje tyto vozy k pomalejšímu stárnutí. Výjimkou není ani Jaguar XF, který zanedlouho oslaví sedm let prodeje a nakonec se dočká zhruba sedm a půlročního působení na trhu.
Jaguar oznámil, že druhá generace modelu XF bude světu představena na New York Auto Show v březnu příštího roku a současně určitě také o pár dní později v Ženevě a prodej bude zahájen zkraje podzimu 2015. Britská značka je potěšena nadšeným přijetím modelu střední třídy XE a tak není divu, že Autocar přišel s informací, že větší XF z něj bude stylisticky vycházet a bude tedy ostřejší a sportovnější, než současný XF, jenž sázel v první řadě na eleganci. Tímto krokem si současně Jaguar upevní svou firemní identitu, s níž má údajně momentálně trošku problémy, zejména na rozvojových trzích. Model XE prý také poslouží jako inspirace pro interiér nového XF, pochopitelně s rozdílem, odpovídajícím dané kategorii a to včetně nové generace infotainmentu s velmi propracovaným hlasovým ovládáním.
Zatímco současné XF je zhruba o 50 kg těžší, než vozy německé konkurence, použití (mimo jiné) nové hliníkové platformy iQ přinese úsporu 50-100 kg a to i přesto, že bude nové XF o něco větší. Se snížením hmotnosti pomůže i nová generace motorů, které jsou až o 80 kg lehčí, než dosavadní jednotky původem od Fordu.
Jaguar se bude snažit profilovat v každém segmentu pozici nejsportovnějšího dostupného modelu a zaujmout tak pozici, kterou v posledních letech vyklidilo BMW, s čímž souvisí i zachování modelů XFR a XFR-S s osmiválcem o výkonu kolem 600 koní coby pevné součásti portfolia. Souběžně s novou generací se ještě přibližně dva roky bude prodávat kombi XF Sportbrake, které bude opět nahrazeno s určitým zpožděním, byť asi menším, než posledně.