Jaguar Vision GT SV je představa závoďáku s výkonem 1903 koní. Řídit ji můžete i vy
Jaguar představil zajímavou vizi elektrického závodního auta. Za určitých okolností si ji můžete vyzkoušet i vy.
Jaguar futuristic Turismo SV je totiž virtuálním závoďákem vyvinutým pro hru Gran Turismo. Byl ovšem postaven také v životní velikosti jako reálná designová studie. Základem se každopádně stal již existující virtuální vůz určený pro hru Gran Turismo – Vision GT Coupé, inženýrský tým automobilky ovšem i na základě zpětné vazby od samotných hráčů-závodníků spoustu věcí překopal.
I přes moderní elektrický pohon Vision GT SV podle Jaguaru vzdává poctu svým proslulým předkům, a to nejen řadou stylistických odkazů, ale také speciálním okruhovým zbarvením připomínajícím historické milníky, jako byl například debut modelu C-Type v závodu Le Mans v roce 1951, respektive D-Type v roce 1954.
Aerodynamicky tvarovaná karoserie ukrývá čtyři elektromotory generující celkový systémový výkon 1.400 kW (1.903 koní) a točivý moment 3.360 Nm. Každé kolo pohání jeden elektromotor a nechybí funkce dělení točivého momentu mezi jednotlivá kola. Akcelerace z nuly na 100 km/h podle automobilky zabere méně než dvě sekundy a virtuální závoďák se rozjede až na 410 km/h.
Elektrická energie je uložena v sadě lithium-iontových baterií umístěných co nejníže silnici a chlazených navíc okruhem pracujícím s kapalným dusíkem.
Zajímavá je zmínka o zvuku. I když je vůz plně elektrický, nabízí prý "výrazný a osobitý zvuk, který je autentický, ale zároveň také futuristický". Zvuk má gradovat až k omezovači nastavenému na 40.000 ot./min.
Jaguar také vyzdvihuje pozornost, jakou věnoval aerodynamice. Vůz dostal výrazný přední spoiler, velké aktivní zadní křídlo s pohyblivými částmi nebo otvory po stranách přední části vozu, které směřují vzduch podél předních kol. Odvádění vzduchu z podběhů kol usnadňují odvětrávací otvory v předních blatnících. Je tu také kompletně zakrytý podvozek, zahrnující pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech také kýlový prvek umístěný za přední nápravou, zadní část vozu je opatřena velkým difuzorem.
