Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jaguar XJ6
Jaguar XJ6
Jaguar XJ6
Jaguar XJ6
15 Fotogalerie

Jaguar pro bubeníka Iron Maiden zmodernizoval klasický sedan XJ6 z roku 1984

Jaguar v letošním roce slaví 50. výročí své modelové řady XJ a oslavy zahájila stylově v Ženevě, kde představila jeden výjimečný exemplář, který spojuje minulost se současností.

Jaguar se pečlivě stará o svou slavnou minulost a rád ji světu připomíná prostřednictvím řady akcí, z nichž k těm nejatraktivnějším patří oživování klasických modelů. Díky těmto krokům jsme se dočkali výroby šesti nových E-Type Lightweight, devíti XKSS, deseti E-Type a nejnověji se pracuje na výrobě pětadvaceti nových exemplářů D-Type.

Vedle svých slavných závodních a sportovních vozů z padesátých a šedesátých let je však Jaguar prostřednictvím své divize Jaguar Classic připraven uspokojit i zájemce o renovaci nebo i modernizaci mnohem mladších vozů, jejichž popularita nebyla formována na závodních tratích, ale především jejich nezaměnitelným stylem a jízdními vlastnostmi.

Právě to je případ sedanu Jaguar XJ6 z roku 1984, k jehož představení došlo v rámci letošního autosalonu v Ženevě, kde se se britská značka soustředila na prezentaci své elektrického crossoveru I-Pace. Tento sedan totiž není jen zachovalým nebo kvalitně zrenovovaným youngtimerem, připomínajícím osmdesátá léta a výročí své modelové řady, ale jedná se o projekt, který ukazuje cestu zájemcům, toužícím po klasických liniích vozů značky Jaguar ve spojení se zárukami a péči poskytovanými k novým vozům.

Jaguar XJ6, představený v Ženevě, byl postaven v Jaguar Land Rover Classic Works v Coventry přímo pro Nicko McBraina, bubeníka anglické heavymetalové skupiny Iron Maiden. Projekt modernizaci vozu z osmdesátých let zabral více než 3500 pracovních hodin a bylo během opraveno, nahrazeno nebo přepracováno více než 4000 dílů. Na proměně vozu se svými připomínkami a představami podílel Nicko McBrain a dohlížel na ni Wayne Burgess, ředitel designérského studia značky Jaguar.

Výsledkem se stal vůz, který na první pohled působí téměř jako standardní XJ6 z osmdesátých let, jemuž byla po celou dobu jeho existence věnována ta nejlepší péče, ale bližší pohled odhalí řadu zajímavých změn.

K nejvýraznějším z nich patří v případě exteriéru zcela nově navržené přední i zadní nárazníky, které jen částečně zachovávají linie těch původních. Upraveny jsou i blatníky, aby do nich mohla být usazena nová 18palcová kola s drátěným výpletem a pneumatikami Pirelli P Zero o rozměrech 235/45 R18. K viditelným novinkám pak patří i nové LED světlomety a odstín laku karoserie, který byl namíchán přímo pro tento vůz. Pozměněny byl i kliky dveří, vnější zpětná zrcátka či víčko palivové nádrže.

Pod elegantně přepracovaným zevnějškem se ukrývá podvozek s přepracovaným zavěšením předních i zadních kol a stavitelnými zadními tlumiči. V případě pohonné jednotky zůstal XJ6 věrný tradičnímu řadovému šestiválci a pyšní se motorem o objemu 4,2 l, osazeným trojicí dvoupalcových karburátorů SU, používaných u E-Type. Samozřejmostí je speciálně naladěný výfukový systém se čtyřmi koncovkami.

Proměnou prošel i interiér, v němž sice nejvíce pozornosti přitahuje zářivě červená kůže Pimento a tříramenný sportovní volant, v jehož středu je zobrazen bubeníkům maskot Eddie Growler , který vypadá jako hodně naštvaná kočka a objevil se poprvé v roce 2013, když si Nicko McBrain pořídil Jaguar XKR-S.

Pozornost si však v interiéru tohoto XJ6 vedle rudé kůže zaslouží i palubní deska obložená tmavě šedou dýhou, ve stejném odstínu je Nickova oblíbená sada bubnů, která se vedle tradičních analogových přístrojů pyšní i multimediálním systémem s moderní dotykovou obrazovkou Alpine. Audio ve voze disponuje výkonem 1100 W a některé ovladače mají stejný tvar jako na kytarových zesilovačích. Ve výbavě nechybí moderní výkonná klimatizace, dálkové centrální zamykání a šestiválec se k životu probouzí tlačítkem.